Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

3 smykkenyheder, du skal kende: Fra knap til kæde, kvinde til kvinde og genanvendelse i fokus

Aeron transformerer signatur-A til smykkelinje, Trine Tuxen hylder kvindelige venskaber med Mr. Larkin, og Pilgrim i nyt, cirkulært influencer-samarbejde.
Aeron transformerer signatur-A til smykkelinje, Trine Tuxen hylder kvindelige venskaber med Mr. Larkin, og Pilgrim i nyt, cirkulært influencer-samarbejde.

Aeron udvider med smykkekollektion baseret på signaturdesign

Det ungarske strikbrand Aeron tager nu hul på et nyt kapitel for virksomheden og udvider med en smykkekollektion. Det genkendelige A-symbol, som efterhånden er blevet brandets signatur, og som første gang blev set under deres SS23-show i form af både knapper, vedhæng og bæltespænder, spiller hovedrollen i den nye satsning og er blevet videreført til en kollektion af otte forskellige smykkedesigns.

“Det var tydeligt fra begyndelsen, at det også ville give mening som en selvstændig smykkelinje,” fortæller Eszter Áron i et interview med Vogue Scandinavia og tilføjer:

“Jeg var virkelig glad for at se, hvordan kvinder blev forelskede i det lille symbol, fordi det betyder, at vi ikke behøver at være så højtråbende, som branchen forventer. Man kan også godt holde sine detaljer mere diskrete,” lyder det videre fra Áron, der i en pressemeddelelse ligeledes har udtalt, at hun mener, at det er et naturligt skridt for virksomheden at videreføre A-symbolet til et separat smykkeunivers.

Aerons linje af smykker lanceres den 28.marts 2023.

Trine Tuxen og Mr. Larkin samarbejder om smykker inspireret af venskab 

Smykkedesigner Trine Tuxen, der tidligere har samarbejdet med Anne Sofie Madsen, LuisaViaRoma, Mads Nørgaard og Stine Goya, kaster sig nu over endnu et samarbejde – denne gang med sin personlige veninde og kvinden bag det dansk-amerikanske brand og multibrand-webshop Mr. Larkin, Casey Larkin Blond. Og det er da også netop venskab, der er inspirationen bag deres nye, fælles minikollektion, der har fået titlen ’Fragment Collektion 1’. En kollektion, som “omhandler fragmenter af blomster, der skildrer forholdet mellem kvinder, kvinders styrke og drivkraft,” som der står i en pressemeddelelse om tankerne bag samarbejdet og kollektionen. Tanker, der for Trine Tuxen er vigtige at dele med sine kunder om hendes smykker, da det betyder, at “de nemmere knytter sig til dem,” som hun tidligere har fortalt Fashion Forum.

Selve kollektionen består af tre kreationer, to bælter og et vedhæng udfyldt af en forstenet koral, og den lanceres torsdag den 23. marts 2023.

Pilgrim fortsætter strategi om cirkularitet i nyt influencer-samarbejde

Pilgrim arbejder videre på sin strategi om at overgå til en mere cirkulær forretning i sit nye samarbejde og kollektion med den svenske influencer Hanna Schönberg – der råder over en Instagram-profil med pt. 738.000 følgere og derudover driver eget mærke, ’Arakii’. Til deres nye fælles kollektion, der har fået navnet ’The Island Escape’, har de skabt 23 forskellige smykkedesigns, som ifølge Hanna Schönberg har fokus på “minimalistiske silhuetter parret med et moderne tvist,” som der står i en pressemeddelelse.

Alle styles er lavet af minimum 75 procent genanvendte materialer. En beslutning, der, ifølge Pilgrim selv, går i tråd med deres eksisterende målsætning om, at 30 procent af deres kollektioner i 2023 netop skal leve op til dette krav, som de tidligere har fortalt Fashion Forum. I 2024 skal det gælde for 60 procent.

’The Island Escape’ lanceres den 30. marts 2023.

Hanna Schönberg x Pilgrim, Fotograf: Ella Karberg.