4 opsigtsvækkende butiksåbninger i 2022 – og 3 brands som satsede på udlandet
På trods af økonomisk usikkerhed og en udfordret detailhandel valgte flere brands i år at satse på mødet med kunderne i nye fysiske butikker i både ind- og udland.Et kig indenfor: Baum und Pferdgarten har gentænkt sin butik som et kollektiv
Da Baum und Pferdgarten i juni præsenterede deres opdaterede butik, var idéen med nyindretningen at skabe en fælles lejlighed til Baum-familien, kunderne, et roligt univers midt i byen.
Døgnåben og ubemandet: ’Ansvarligt’ multibrand-koncept åbner lufthavnsbutik
Censuum slog i november dørene op til deres tredje butik i Københavns Lufthavn – denne gang med self service.
Opkøb har sat Halo på vækstsporet – og ud i ny butikssatsning
Hummel har store planer med Halo, som de opkøbte i 2020, og det førte i oktober til outdoorbrandets første butiksåbning.
140 kunder rejste 3 millioner: Tech-herrebrand åbner første butik i Danmark
Labfresh har gennem endnu en crowdfunding-kampagne finansieret deres første danske butik, som åbnede her i december på Købmagergade i København.
Efter 141 år i Danmark: Neye åbner første butik i udlandet
Butikskæden, der har eksisteret siden 1881, åbnede dette efterår ny butik i Malmø som første led i en større nordisk ekspansionsstrategi.
Et kig indenfor: Ganni indtager Tyskland
I oktober fortsatte Ganni eventyret i udlandet med åbningen af brandets første butik i Berlin – denne gang med kunst, keramik og bagværk.
Ganni sætter fart på globaliseringen med tre butikker i Kina
Brandet sprøjter tøj, samarbejder og butikker ud. Og kort efter butiksåbningen i Berlin indtog de endnu et nyt, gigantisk retailmarked: Kina.
Et kig indenfor: Holzweiler åbner første internationale butik i Danmark
I forlængelse af et nyt strategisk partnerskab og opkøb skruede det norske brand i efteråeret op for de internationale ambitioner og retail-planer – og første stop var, ikke overraskende, Danmark.