Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

4 opsigtsvækkende butiksåbninger i 2022 – og 3 brands som satsede på udlandet

På trods af økonomisk usikkerhed og en udfordret detailhandel valgte flere brands i år at satse på mødet med kunderne i nye fysiske butikker i både ind- og udland.
På trods af økonomisk usikkerhed og en udfordret detailhandel valgte flere brands i år at satse på mødet med kunderne i nye fysiske butikker i både ind- og udland.

Et kig indenfor: Baum und Pferdgarten har gentænkt sin butik som et kollektiv

Da Baum und Pferdgarten i juni præsenterede deres opdaterede butik, var idéen med nyindretningen at skabe en fælles lejlighed til Baum-familien, kunderne, et roligt univers midt i byen.

Døgnåben og ubemandet: ’Ansvarligt’ multibrand-koncept åbner lufthavnsbutik

Censuum slog i november dørene op til deres tredje butik i Københavns Lufthavn – denne gang med self service.

Opkøb har sat Halo på vækstsporet – og ud i ny butikssatsning

Hummel har store planer med Halo, som de opkøbte i 2020, og det førte i oktober til outdoorbrandets første butiksåbning.

140 kunder rejste 3 millioner: Tech-herrebrand åbner første butik i Danmark

Labfresh har gennem endnu en crowdfunding-kampagne finansieret deres første danske butik, som åbnede her i december på Købmagergade i København.

Efter 141 år i Danmark: Neye åbner første butik i udlandet

Butikskæden, der har eksisteret siden 1881, åbnede dette efterår ny butik i Malmø som første led i en større nordisk ekspansionsstrategi.

Et kig indenfor: Ganni indtager Tyskland

I oktober fortsatte Ganni eventyret i udlandet med åbningen af brandets første butik i Berlin – denne gang med kunst, keramik og bagværk.

Ganni sætter fart på globaliseringen med tre butikker i Kina

Brandet sprøjter tøj, samarbejder og butikker ud. Og kort efter butiksåbningen i Berlin indtog de endnu et nyt, gigantisk retailmarked: Kina.

Et kig indenfor: Holzweiler åbner første internationale butik i Danmark

I forlængelse af et nyt strategisk partnerskab og opkøb skruede det norske brand i efteråeret op for de internationale ambitioner og retail-planer – og første stop var, ikke overraskende, Danmark.