Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Opkøb har sat Halo på vækstsporet – og ud i ny butikssatsning

Hummel har store planer med Halo, som de opkøbte i 2020, og det fører nu til outdoorbrandets første butiksåbning.
Hummel har store planer med Halo, som de opkøbte i 2020, og det fører nu til outdoorbrandets første butiksåbning.

Siden Hummel i starten af 2020 opkøbte sportsbrandet Halo, side om side med Newline, har brandet – som forventet – oplevet stor vækst. Nærmere bestemt er der sket en “tidobling af omsætningen på under tre år,” som Hummel selv skriver det i en pressemeddelelse. En omsætning, som virksomheden dog ikke har ønsket at uddybe nærmere.

Og den vækst betyder nu, at Hummel vil øge indsatsen og folde Halo endnu mere ud – i denne sammenhæng helt bogstavligt talt i det fysiske rum, når brandet slår lejr på Strøget med det oprindeligt Jægerkorps-inspirerede mærkes første butik.

“De sidste tre år har været en vanvittig rejse, og der er ingen tvivl om, at brandet allerede har overgået alle vores forventninger. Vi er stolte af, at vi nu endelig kan tage det næste skridt og åbne den første fysiske Halo-butik,” siger Hummel-CEO Allan Vad Nielsen i pressemeddelelsen.

Mulighed for at møde kunderne i øjenhøjde

Den nye butik, der åbner dette efterår, rummer 104 m2 på Amager Torv i København. Ifølge Allan Vad Nielsen, bunder den nye retailsatsning i det, som mange andre før dem også har søgt; nye muligheder i præsentationen af deres produkter og i mødet med deres kunder:

“Vi har længe været på jagt efter den helt rigtige placering. Det giver os mulighed for at vise brandet frem og præsentere vores produktsortiment i et fysisk univers. Samtidig får vi en unik mulighed for at møde vores kunder i øjenhøjde, og det glæder vi os utroligt meget til.”

Satsningen kommer ellers i en tid, hvor det ikke ligefrem er bekymringsfrit at drive fysisk forretning – med blandt andet en europæisk recession, der tager fart, og en energikrise, der baner vejen for den – men Halo-brandets spæde start i retail er en del af Hummel-koncernens strategi for mærkets udvikling i de kommende år. En udvikling, hvor brandet også vil satse internationalt. Her er målet at klæde Halo så godt på som muligt til en indtræden på det tyske marked, hvor Hummel især i 2021 selv opnåede stor succes.

“Vi har stadig enormt store ambitioner, og vi glæder os til at udvikle og styrke brandet yderligere i de kommende år med nye markeder og ikke mindst internationale samarbejder,” afslutter Allan Vad Nielsen.