Labfresh har siden 2017 slået sig op på teknologisk herretøj, der er lugt- og pletfrit og fremstillet af genanvendte materialer. Herretøj, der flere gange har vist sig at være et veludviklet marked for gennem virksomhedens succesfulde brug af crowdfunding. I dag sælger det dansk-hollandske par Kasper Brandi Petersen og Lotte Vink, der står bag brandet, deres herrekollektioner til 98 lande. Men nu er tiden inde til også at pleje det danske marked med brandets første butik herhjemme.

Til det har Labfresh taget den for brandet efterhånden meget velkendte metode i brug – retailsatsningen er nemlig realiseret gennem endnu en crowdfunding-kampagne, der på bare tre dage indsamlede tre millioner kroner fra 140 eksisterende kunder.

“Vi rejste penge fra i alt 140 kunder. Mere end halvdelen af ​​disse har før investeret i vores tidligere crowdfunding-kampagner. Det gør mig derfor enormt stolt, at folk vender tilbage og har lyst til at fortsætte med at bidrage til og at være med i vores rejse,” udtaler Kasper Brandi Petersen i en pressemeddelelse. Han tilføjer:

“Vores tilhængere har spillet en afgørende rolle i Labfresh’ vækst og succes lige siden begyndelsen. Al produktudvikling og retail-ekspansion er finansieret af vores kunder. Vi har ikke engang en kassekredit. Vi bygger Labfresh sammen, og det forløb vil vi gerne fortsætte.”

Samme opskrift i Amsterdam

Labfresh har allerede en flagskibsbutik i Amsterdam, som åbnede sidste år efter lignende opskrift: en investering på tre millioner kroner fra 232 hollandske kunder.

“Vi vælger bevidst at investere i én luksusbutik per land i stedet for at have flere små butikker. 90 procent af vores salg er online, men det er ekstremt værdifuldt for os at være synlige og i direkte kontakt med vores kunder,” fortæller han videre og siger om butikkens placering på Købmagergade i København:

“Vi har længe gået og ventet på den helt rette mulighed for at åbne en base midt i København, og nu dukkede der endelig noget op, som passede til vores unikke koncept. Der er sket rigtig meget på og omkring Strøget i København, hvor særligt Købmagergade har udviklet sig i en retning, som vi kunne se os være en del af.”

Brandets nye, 280 kvadratmeter store butik har adresse på Købmagergade 32, København K.