Prisvindere, to designportrætter og gensalg under luppen
Fik du læst? Vi har samlet september måneds 10 mest populære artikler.1. Og årets ELLE Awards går til…
Den 16. september dannede Bella Arena ramme om Elle Awards 2022, hvor 12 vindere – og ELLE-prisens modtager – blev kåret. Se alle vinderne her.
2. Skall Studio gik fra hørkjoler og bare tæer til millionoverskud: “Vi var jo bare to kreative, der lavede vores fakturaer i Illustrator”
Det tog fem år, et kærligt skub og en millioninvestering, før Skall Studio for alvor slog igennem med deres feminine univers og ansvarlige kollektioner. Vi har talt med de to søstre, der deler alt, både værdier og virksomhed – og nordjysk besindighed.
3. “Tasker sælger ikke sig selv på samme måde, som da jeg startede”
Der var år, hvor hun dårligt nåede ind i butikkerne med en ny sending tasker, før de var solgt. Karina Mundt Holst startede Decadent med idéen til én god taske, har drevet det helt store set-up, men i dag skaleret ned, og arbejder fokuseret fra firmaets hjerte – butikken i København.
4. DEBATINDLÆG: Gensalg – et skalkeskjul for overforbrug?
Det voksende gensalgsmarked skal omtænkes, hvis det ikke skal føre til et nyt forbrugsloop, mener Louise Nyboe Andersen, der er Head of PR & Communication hos Skall Studio og forfatter til dette debatindlæg.
5. Rebekka Bay og Mathilde Maalouf bryder ud i fælles designprojekt
Med en brancheerfaren trio bag sig skal det nye brand Maalouf skabe ansvarligt undertøj, der – helt i tidens ånd – henvender sig til alle køn.
6. Georg Jensen Damask kaster sig over ny kategori med lanceringen af første tøjkollektion
Georg Jensen Damask har vævet tekstiler til husholdningen siden 1756, men nu vendes et nyt kapitel med tidligere Soft Gallery-stifter Barbara Hvidt i spidsen.
7. Slut med tøjkriser og overforbrug: Ny app vil digitalisere garderoben
En ny app ved navn Capsule har sat sig for at optimere klædeskabet – og måske ændre modeindustriens forbrugsvaner.
8. “Det bedste resultat i virksomhedens historie” Stine Goya vokser fortsat
Et intensiveret fokus på generel international ekspansion, en øget indsats i UK samt et styrket salgs- og marketingarbejde har fået Stine Goya op i nye luftlag.
9. Mark Kenly Domino Tan udvider den kreative ledelse med kendt branchenavn
Tidligere Femmes Régionales-stifter Caroline Engelgaar er ny Brand Director og skal være indover alt fra udviklingen i kollektionerne til international vækst.
10. Han Kjøbenhavn brillerede endnu engang i Milano
Se billederne fra Han Kjøbenhavns show under Milano Fashion Week.