Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Økonomi

“Det bedste resultat i virksomhedens historie” Stine Goya vokser fortsat

Et intensiveret fokus på generel international ekspansion, en øget indsats i UK samt et styrket salgs- og marketingarbejde har fået Stine Goya op i nye luftlag.
Et intensiveret fokus på generel international ekspansion, en øget indsats i UK samt et styrket salgs- og marketingarbejde har fået Stine Goya op i nye luftlag.

Det gik allerede godt sidste år, hvor Stine Goya kom ud af det ellers kriseramte år 2020 med et overskud, der var vokset 110 procent. Og nu vender virksomheden endnu en side i deres væksteventyr. Det viser det nye årsregnskab for perioden 1. april 2021 til 31. marts 2022, som netop er blevet fremlagt.

Omsætningen er ikke oplyst, men er vokset 30 procent, ifølge Stine Goya selv. Bruttofortjenesten er steget fra 21,7 millioner kroner til 24,8 millioner. Driftsresultatet (EBIT) er steget 27 procent – fra 7,2 millioner kroner til 9,2 millioner. Alt sammen er det kulmineret i et endeligt resultat efter skat på 7,6 millioner kroner – mod 5,6 millioner sidste år. Og det er “det bedste resultat i virksomhedens historie,” som Stine Goya skriver i en pressemeddelelse, hvor der også står, at væksten er sket på alle markeder og skyldes både en designmæssig udvikling samt en styrket salgs- og marketingindsats på samtlige kanaler. Men det positive resultatet afspejler også en anden indsats, der er blevet skruet i vejret det seneste år:

“I år har vi investeret massivt i international ekspansion med særligt fokus på UK, som er et af vores vigtigste og hurtigst voksende markeder,” fortæller CEO Thomas Goya Hertz i pressemeddelelsen.

Den investering har blandt andet ført til åbningen af eget showroom og egne medarbejdere i London ­– og vil i denne måned ligeledes føre til åbningen af Stine Goyas første butik uden for Danmark, når brandets nye forretning på Beak Street i Soho i London slår dørene op den 14. september 2022.

“Vores flagship store i London er en milepæl for os. Med egen butik i London inviterer vi alle vores engelske kunder og partnere endnu tættere på vores farverige univers. Vi udfolder også et vigtigt første skridt i en international ambition med fokus på wholesale, ecommerce og egen retail,” lyder det videre fra Thomas Goya Hertz, der ligeledes forventer vækst i både top- og bund i næste årsregnskab.