Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Økonomi

6 regnskaber, der beviser modebranchens 'bounce back'

Det har været nogle hårde år i modebranchen – men alligevel formåede mange brands at vende udfordringerne til nye vækstmuligheder. Vi har samlet seks af dem her.
Det har været nogle hårde år i modebranchen – men alligevel formåede mange brands at vende udfordringerne til nye vækstmuligheder. Vi har samlet seks af dem her.

1. Ganni tilbage på vækstrejsen med næsten tredoblet overskud

Opbremsningen i 2020 var en engangsforestilling og erstattes af rekordvækst i 2021, viste årsregnskabet, der blev fremlagt i april.

2. DK Company: “Vi er både taknemmelige, ydmyge og særdeles tilfredse”

Det var en glad koncerndirektør, Jens Poulsen, der – efter mange måneders coronanedlukning – tilbage i maj endelig fremlagde årsregnskabet for 2021. Et regnskab, hvor væksten talte for sig selv.

3. Minimum vender minus til plus i nyt årsregnskab

Store investeringer og corona til trods gav 2021 det første millionoverskud for Minimum i flere år. Alligevel var CEO Steen Engelbrecht – ligesom sidste år – tilfreds med udviklingen, men ikke niveauet, da han fremlagde resultaterne i maj.

4. Rotate voksede eksplosivt i 2021: “Vi eksekverede benhårdt på trods af nedlukninger”

Maj måned var rigtig regnskabsmåned. I hvert fald var det også der, at Rotate Birger Christensen offentliggjorde deres tal for 2021 – som viste sig at have været et ekstraordinært godt år for brandet. En vækst, der skyldtes både virksomhedens agilitet og stærke design, som CEO Denise Christensen fortalte i et interview med Fashion Forum. 

5. “Det har været et år, hvor vi er gået fra afvikling til udvikling”

Efter et par hårde kriseår beviste ARKK Copenhagen i april, at de er tilbage i vanligt tempo med et årsregnskab for 2021, som vidnede om både millionoverskud på bundlinjen og ny kreativ energi.

6. “2021 blev et rebound-år. 2022 handler om konsolidering. Og 2023 er forhåbentligt året, hvor vi fortsætter vækstrejsen”

Efter et hårdt 2020 fik Notes du Nord vendt udviklingen i 2021, viser brandets seneste regnskab. Et comeback, der ifølge CEO Rasmus Oreby skyldes hurtige beslutninger både indenfor forretning og design.