Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Blanche står for endnu en central udskiftning

Efter fem år som en af de drivende kræfter bag Blanche, har Melissa Bech valgt at søge nye veje. Brandet har hentet ny kommerciel direktør fra Rotate og vil sætte flere ressourcer ind på den organisatoriske udvikling og bæredygtige retning. 
Efter fem år som en af de drivende kræfter bag Blanche, har Melissa Bech valgt at søge nye veje. Brandet har hentet ny kommerciel direktør fra Rotate og vil sætte flere ressourcer ind på den organisatoriske udvikling og bæredygtige retning. 

Det er blot lidt over et år siden, at Blanche meldte ud, at Mette Fredin, der, siden brandet blev stiftet af New Nordic Brand House i 2015, har været ansat som chefdesigner, stoppede i virksomheden.

I dag melder modevirksomheden ud, at Melissa Bech har valgt at stoppe ved udgangen af året. Ligesom Fredin har hun været med fra start og som en helt essentiel del af brandet, der valgte at markere sig på markedet med en bæredygtig profil. Og det er blevet til flere shows under Copenhagen Fashion Week, ligesom Blanche i 2018 var nomineret til Magasin du Nord Fashion Prize.

Melissa Bech har siden slutningen af 2020 fungeret som Brand Director og stod for ansættelsen af designer Louise Amstrup  til Blanche, der i starten af 2021 blev Svanemærket.

Ny kommerciel direktør hentet fra populært kjolebrand

Fra 1. oktober 2021 træder Johanna Larsdotter ind som kommerciel direktør. Hun kommer fra en stilling som Global Sales Manager hos Rotate Birger Christensen, en rolle hun har besiddet siden januar 2021. Tidligere har hun været International Sales Manager hos Baum und Pferdgarten og Retail Store Manager hos Ganni. Samtidig søger man efter en PR-person til at styrke brandets videre kommunikation samt en sælger til det danske marked.

Den nye rollebesætning, hvor de går fra fem til syv ansatte, er ifølge administrerende direktør i New Nordic Brand House, Patrick Lepke, en naturlig udvikling for brandet.

“Udover Blanche, har vi tre brands i vores portefølje, der har været med til at hjælpe Blanche i gang. I takt med de år, der er gået, er vi blevet styrket på brandet og er lige nu i en fase, hvor vi investerer rigtig meget i Blanche. Vi bruger tiden lige nu som en mulighed for at sætte et hold, der kan styrke os organisatorisk med fokus på at drive Blanche som en virksomhed og ikke som et iværksætterbrand,” fortæller Patrick Lepke, der selv vil træde mere ind i driften af Blanche end hidtil. Han understreger samtidig, at han vil sætte endnu flere ressourcer ind på brandets bæredygtige udvikling.

Hvad Melissa Bech fremover skal, har hun endnu ikke løftet sløret for, men hun fortæller dog, at hendes iværksætterhjerte skal ud og banke for et nyt projekt, når hun ved årsafslutningen går ad nye veje.

“Jeg laver en exit på noget, jeg har været med til at bygge op, men både fagligt og personligt føler jeg føler mig parat til at bruge min energi på et nyt projekt. Blanche er som en baby for mig, der nu kan både gå og løbe, og nu er det tid til, at jeg kommer videre. Jeg tager så meget læring med mig, som jeg ikke ville have været foruden, men jeg er sikker på, at brandet i den nye konstellation kan bygge videre på vores succes,” slutter Melissa Bech.

‘Euphoria’, ’How I Built This’ og en bog om forandringsledelse: Brand Director Melissa Bech om den kultur, der inspirerer hende lige nu