Dansk mode markerer sig endnu engang udover landets grænser, når Gestuz lancerer Gallery Gestuz i Harrods i centrum af London. For blot et år siden åbnede Stine Goya en pop-up i Selfridges, som dette efterår også bød de tre danske, bæredygtige brands Tomorrow Denim, Organic Basics og Designers Remix indenfor som del af ‘Project Earth’. Gestuz har da også tidligere selv haft en pop-up shop i Selfridges i Manchester, men nu prøver brandet kræfter med den britiske hovedstad med et kurateret udvalg af deres AW20-kollektion – præsenteret i brandets eget univers. Det fremgår i pressemeddelelsen, at Storbritannien er et klart nøglepunkt for Gestuz i forhold til deres internationale ambitioner. Dertil skriver grundlægger og kreativ direktør Sanne Sehested:

“Vores Gallery Gestuz pop-up i Harrods er en fantastisk måde, hvorpå vi kan præsentere vores brand til kunderne, og vi er utrolig glade for vores position hos så stærk en partner.”

Gallery Gestuz er et koncept, brandet lancerede til Copenhagen Fashion Week AW20 tilbage i januar, hvor de præsenterede den nye kollektion i et konceptuelt oplevelsesunivers med lyd- og lysinstallationer samt billeder og skulpturer lavet i overskudsmaterialer. Vores anmelder skrev dengang, at præsentationen og det ’nye’ Gestuz fremstod “en smule mørkere, lidt mere voksent, mere skarp, androgyn og lidt mere sexet end før.”

Pop-up shoppen er et led i Gestuz’ internationalisering – et mål, som DK Company-brandet allerede satte streg under for et år siden med ansættelsen af Maria Baré Johansen som Head of PR & Marketing. Og briterne kan nu altså se frem til den fulde oplevelse af Gestuz fra slutningen af september og fire uger frem.