Det går godt for Stine Goya, der med sit farverige designunivers for længst har bevidst sit værd herhjemme – og de seneste år også så småt uden for de danske grænser. I marts sidste år ansatte brandet tre nye profiler, som med deres erfaring fra anerkendte brands i udlandet skulle bidrage til Stine Goyas internationale vækst. Et halvt år senere viste deres årsregnskab, at selvsamme udenlandske fokus også havde sat sit positive præg på bundlinjen, da overskuddet var blevet tredoblet til 6,2 millioner kroner efter skat – et historisk godt resultat i brandets historie, der begyndte i 2006. Og i år, under modeugen i januar, tog Stine Goya endnu et skridt mod fremtiden med et show bestående udelukkende af brandets første bæredygtige capsule-kollektion.

Men nu slår Stine Goya endnu en gang de internationale ambitioner fast med afsløringen af brandets nye pop up-butik i det prestigefyldte stormagasin Selfridges i London – en pop up, der både markerer brandets spæde debut i London, men som også må siges at sætte fed streg under, at Stine Goya er fast besluttet på at sprede deres glitrende, feminine univers uden for de danske grænser.

Til promoveringen af Stine Goyas nye pop up-butik i London har brandet slået pjalterne sammen med den anerkendte, britiske modeskribent Susie Bubble.

Butikken, der åbner i denne måned og seks uger frem, er skabt i samarbejde med det britiske designbureau Isabel + Helen. Sammen har de skabt et univers, der tro mod brandets farverige DNA giver de britiske kunder mulighed for at gå på opdagelse i Stine Goyas SS19-kollektion på tæt hold.

“London har altid været en stor inspirationskilde for mig, især de mange måder, hvorpå kvinder her fortolker tøj til deres egen stil. Vores kollektion er en modig fejring af individualitet og selvudfoldelse, og det er med stor glæde, at vi kan gøre denne tilgængelig for vores britiske følgere, som legemliggør denne ånd så godt. Jeg er meget begejstret for at kunne præsentere kollektionen på denne måde i Selfridges og for at have samarbejdet med så dygtige, kvindelige designere i processen om at bringe vores vision til live,” lyder det i en pressemeddelelse fra kreativ direktør Stine Goya, der driver brandet med sin mand CEO Thomas Hertz.

Butikken er – tro mod Stine Goyas genkendelige designunivers – indrettet hovedsagligt i pink.

Pop up-butikken er placeret på tredje sal i Selfridges og holder åbent i seks uger. Udover brandets SS19-kollektion er der også lavet et eksklusivt design, som kun vil blive solgt i den butik.