Arkk Copenhagen: “Hver en øre er blevet vendt for at kunne komme helskindet ud på den anden side af det her”

To ud af tre butikker, der er lukket permanent, et tab på +30 millioner kroner i omsætning og tæt på en halvering af medarbejderne. I slutningen af marts talte vi med Thomas Refdahl, medstifter og CEO i det skobrand, der bare to uger forinden var en dansk vækstkomet.

“I stedet for at sænke farten har vi sat bilen i sjette gear og finder nye ruter at køre ad”

Mens coronasysler blev et populært hashtag, var der travlt som aldrig før rundt om i branchen, da Covid-19 for alvor kom til Danmark i marts. Vi talte med grundlæggerne af MarMar Copenhagen og Ivylee om deres produktion, ændrede salgsstrategier og den kreativitet, man finder i nye udfordringer.

Minimum: “Det er som en frontal kollision uden at have set den modkørende bil”

Midt i corona-stormen fortalte Steen Engelbrecht, CEO i Minimum, ærligt om et salgsarbejde, der på daværende tidspunkt føltes som at trække vejret gennem et sugerør, om at takle uvisheden og om behovet for lederskab, når alt brænder på.