Da listen over brands til modeugen blev afsløret i slutningen af juni, var flere nye navne at finde blandt de mere end 30 deltagende mærker fra primært Norden, men også Tyskland og UK.

Et af disse brands er Rabens Saloner, der for første gang har fundet vej til Copenhagen Fashion Weeks officielle kalender med det nu 13-årige mærkes debut.

“Vi er meget begejstrerede for at være en del af den officielle kalender, da det er et vigtigt skridt fremad for vores brand. Copenhagen Fashion Week er en central, international partner, som bidrager os med en stærk platform til at nå vigtige, internationale indkøbere og presse,” siger stifter og kreativ direktør Birgitte Raben om satsningen i en pressemeddelelse.

Online event stod ikke i stjernerne

Men det bliver ikke en helt normal modeuge, der møder Rabens Saloner i deres kalenderdebut. Det bliver derimod en sæson, der grundet Covid-19 bliver en hybrid mellem det kendte fysiske format og en ny og innovativ digitalt platform. Noget, Rabens Saloner da også tager imod med åbne arme igennem deres eget valg af præsentationsformat.

Her er tale om en eksklusiv, digital – og forudproduceret – præsentation på deres eget nye og relancerede online univers. På den måde bliver præsentationen tilgængelig for både redaktører, indkøbere, influencere og slutforbrugere i hele verden – noget, der stemmer fint overens med brandets tidligere uddybede ambitioner om at udvide deres rækkevidde til en ny, større og mere international målgruppe.

“Som et brand, der går meget op i mennesker og ægte relationer, stod det ikke ligefrem i stjernerne at lancere et online event. Men, med øje for fremtiden, er det altafgørende at kunne tilpasse sig og være innovativ. Teamet og jeg er gået til denne mulighed med et ambitiøst og kreativt sind, og jeg er meget stolt og så klar til at vise min 2021.1kollektion under Copenhagen Fashion Week,” afslutter Birgitte Raben.