Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland

Bloggers Delight udvider igen: lancerer nyt influencer marketing-bureau

Med ønsket om at adskille blognetværket fra influencer marketing-aktiviteterne har Bloggers Delight stiftet bureauet Represented, der fremover varetager al kontakt med annoncører.
Med ønsket om at adskille blognetværket fra influencer marketing-aktiviteterne har Bloggers Delight stiftet bureauet Represented, der fremover varetager al kontakt med annoncører.

Det går ikke stille for sig hos det danske blognetværk Bloggers Delight. I løbet af de sidste tre år har de både lanceret nyt herreunivers, udvidet deres rækkevidde internationalt, startet en afdeling, der er dedikeret til mikro-influencere, og senest i oktober sidste år fusioneret med de to netværk Looklab og Bloggers Point i et ønske om at konsolidere hjemmemarkedet – og på den måde styrke virksomhedens position på blog- og influencerscenen i Danmark.

Og nu tager Bloggers Delight endnu et skridt på vejen dertil. Virksomheden har netop løftet sløret for deres nyeste satsning; influencer marketing-bureauet Represented, som har til formål at samle og cementere virksomhedens ekspertise indenfor rådgivning, match-making og eksekvering, når det kommer til influencer marketing. Derudover markerer lanceringen af Represented et ønske om at adskille selve blognetværket, der henvender sig til bloggere og bloglæsere, fra firmaets influencer marketing-aktiviteter. Aktiviteter, der fremadrettet vil udføres under navnet Represented:

“Da vi startede Bloggers Delight for snart ti år siden, var influencer marketing endnu ikke defineret og skabt som begreb. Ikke desto mindre er det lige præcis influencer marketing, vi nu har arbejdet med i snart et årti. Vi har derfor skabt brandnavnet Represented, som symboliserer, hvordan vi hjælper annoncører og influencere med deres repræsentation på sociale medier,” forklarer direktør og medstifter Henrik Akselbo i en pressemeddelelse og uddyber:

“Represented er samtidig et skridt væk fra vores oprindelige navn, Bloggers Delight, da influencer marketing i dag ikke kun foregår på blogs, men særligt også på platforme som Instagram og Youtube, som vi også arbejder med.”

Ifølge Henrik Akselbo, har Bloggers Delights øgede fokus på influencer marketing også sat sit præg på virksomhedens regnskaber. I virksomhedens seneste årsregnskab, som blev offentliggjort i december 2019, ses det, at overskuddet fra 2018 til 2019 blev mere end fordoblet, fra 586.000 kroner i 2017/18 til 1,5 millioner kroner i 2018/19.

Opkøb samler 100.000 bloggere under ét tag hos Bloggers Delight