Efter en årrække med fokus på det danske marked og solid vækst er Bloggers Delight nu klar til at ekspandere – denne gang internationalt. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Bloggers Delight vil fremover tage del i det voksende internationale marked for influencer marketing – en udvidelse, der længe har været på tegnebrættet hos det danske bloggernetværk.

Vi oplever, at vores kunder i højere grad efterspørger, at vi også kan planlægge, projektlede og eksekvere kampagner i udlandet. Så at vi nu retter fokus mod det internationale marked, er en helt naturlig udvikling for Bloggers Delight,” fortæller Henrik Akselbo, CEO og medstifter af Bloggers Delight, i pressemeddelelsen.

Indtil nu har Bloggers Delight fokuseret på at matche brands med de danske bloggere og influencere, som firmaet repræsenterer, men fremover vil virksomheden også tilbyde sine kunder at matche dem med personer fra andre lande. Det skyldes både en stor efterspørgsel fra kunder og samarbejdspartnere, men udvidelsen skal også ses som første spadestik i en omfattende ekspansionsstrategi, der har til formål sikre Bloggers Delight endnu mere vækstfremgang i 2018.

Det giver kæmpe vækstfordele, at vi nu kan tilbyde vores kunder at eksekvere internationale kampagner med internationale influencere. De marketingbudgetter, vi typisk har arbejdet med, er tilpasset Danmark, hvilket er et forholdsvis lille marked rent demografisk. Så med den internationale vinkel får vi langt større kommercielle muligheder og ikke mindst vækstfordele. Særligt når man tager udviklingskurven indenfor influencer marketing i betragtning,” fortsætter han.

Et spirende marked
Bloggers Delight påbegyndte allerede så småt udvidelsen sidste år, hvor de eksekverede flere kampagner i lande såsom Belgien, Tjekkiet, Norge, Sverige, Storbritannien og Tyskland.

Det giver mening for brands, der samarbejder med os, at vi nu kan tilbyde dem at skabe rød tråd i deres influencer-aktivering på tværs af lande. På den måde kan alle influencerne på en kampagne tage udgangspunkt i samme briefs, der så herefter kan tones efter landet virksomhederne baserer deres marketingfremstød i,” fortæller den administrerende direktør videre. Han er overbevist om, at det allerede spirende influencer-marked går endnu bedre tider i møde.

Influencer marketing kommer kun til at tage endnu mere fart i 2018. Både herhjemme og på internationalt plan. Vi kommer i første omgang til at varetage alting fra vores kontorer i Danmark. Men tager det fart, kan vi begynde at udforske idéen om at ekspandere med kontorer på udvalgte markeder, hvor væksten tager mest fart,” slutter Henrik Akselbo i pressemeddelelsen.

De næste internationale kampagner er allerede under udvikling hos Bloggers Delight og vil blive lanceret løbende i starten af 2018.