COPENHAGEN FASHION WEEK AW20

Et show uden tøj og et brand, der blev genfødt: De 5 mest læste anmeldelser fra modeugen

Hvilke brands løb med mest opmærksomhed under den netop overståede modeuge i København? Vi har samlet de mest populære show- og præsentationsanmeldelser fra AW20-sæsonen.
12.02.2020 ∙ af Sofie Ringtved Jensen
Foto: Mark Kenly Domino Tan / CFW

1. Gestuz blev genfødt. Skarpere og mere voksen

Gestuz vendte tilbage til showkalenderen med en kollektion, de selv kalder brandets genfødsel mod et mere androgynt, sexet og lidt mørkere udtryk.

2. Ganni lukkede modeugen – og åbnede døren til et nyt årti

Ganni har med indgangen til 2020 taget hul på en ny stilæra, som på en og samme tid er både mere sofistikeret, nedtonet og voksen, men samtidig tro mod det modeimperium, de har brugt 10’erne på at bygge op. 

3. Da Carcel fik branchen til at walk the walk

Carcel vil noget nyt, noget andet. Også som en del af Copenhagen Fashion Weeks officielle kalender. Og det bibragte en showoplevelse uden fortilfælde.

4. Verden roterer (stadig) omkring Rotate

I en hemmelig balsal på Axelborg brød Rotate endnu en gang igennem lydmuren i festlig pingpong mellem det attråværdige og det, der er alt for meget.

5. “Det er jo sådan, vi gerne vil se ud!”

Med sit fejlfri og kreative AW20-show satte Mark Tan en tyk streg under, at han ganske enkelt er den, der skaber den feminine karrierekvindes perfekte garderobe.