Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Børnetøj på abonnement hitter: Nordjysk firma henter ny invester

Den tidligere ejer af Stylepit, Christian Bjerre Kusk, har givet Rebuybaby en kapitalindsprøjtning, som skal bruges på både at udvikle deres platform og øge kundekredsen.
Den tidligere ejer af Stylepit, Christian Bjerre Kusk, har givet Rebuybaby en kapitalindsprøjtning, som skal bruges på både at udvikle deres platform og øge kundekredsen.

Muligheden for at leje tøj er hurtigt ved at blive en del af både branchens og forbrugernes bevidsthed i ønsket om at finde nye måder at sætte bæredygtighed øverst på dagsordenen. Se bare på brands som Ganni og By Malene Birger, der begge har søsat nye udlejningsinitiativer og tilhørende platforme i år. Initiativer, der har til formål at give tøj længere levetid og dermed sænke spild og overforbrug.

Men ser man på børnetøjssegmentet, er der om muligt endnu mere grund til at leje frem for at eje – børn vokser hurtigt ud af deres tøj og sætter dermed forældrene i en position af konstant behov for nyt. Det har givet anledning til udtænkningen af nye cirkulære koncepter, der gør en forretning ud af at levere tøj til børn på abonnement. Det har vi set med platformen Vigga.us, der dog blev opkøbt af en hollandsk virksomhed i maj i år, men også med den nordjyske pendant Rebuybaby, der blev stiftet i 2017 af parret Michelle Lindhardt og Christian Møller. På to år har de skabt en forretning, der har vakt interesse både hos forbrugerne, men også i erhvervslivet. Det sås først i marts i år, hvor Andreas Dirksen, manden bag Plusbog.dk, investerede i konceptet. En investering, der nu er blevet fulgt op af endnu en kapitalindsprøjtning fra en erfaren erhvervsprofil, nemlig Christian Bjerre Kusk, stifter og tidligere ejer af Stylepit.

Ifølge grundlægger Christian Møller, skal den nye investering bidrage til at kunne yderligere udvikle og vækste forretningen:

“Med Christian og dennes investering har vi nu et endnu stærkere fundament for at gå fra startup til scaleup,” skriver han i en pressemail til Fashion Forum og uddyber:

“Vi har nu mulighed for at udvikle yderligere på vores komplicerede logistiksystem og for alvor trykke hårdt på marketingskanalerne, og vi forventer allerede i Q2 2020 at åbne op for endnu et marked.”

Udover at udvikle logistiksystem og marketingstrategien skal den nye investering også bruges på generelt at tiltrække flere forbrugere til kundegruppen – og medarbejdere til den voksende virksomhed:

“De seneste måneder har vi oplevet en vækst, som jeg tror de færreste turde drømme om – vi siger velkommen til mere end 400 nye medlemmer hver måned hvilket gør, at vi forventer at gå fra fire til otte medarbejdere inden udgangen af 2019 og dermed før selskabet er to år gammelt,” afslutter Christian Møller.

Rebuybaby fungerer ved, at en kunde tilmelder sig og vælger én ud af tre forskellige pakkeløsninger, hvorefter der sendes en boks med tøj, der passer til kundens barn. Når tøjet ikke passer længere, sendes boksen retur, så et andet barn kan få gavn af tøjet. I gennemsnit bruges det samme stykke tøj af fire børn, inden det tages ud af rotation, hvorefter Michelle Lindhardt og Christian Møller donerer det til DIN-Nødhjælp og Mødrehjælpen i Aalborg.