Masai udvider ledelsesteamet

Det går godt for danske Masai, der i regnskabsåret 2017/18 omsatte for 467,6 millioner kroner. En stigning på 5 procent sammenlignet med året før. Af denne grund kommer det da heller ikke som nogen stor overraskelse, at mærket opruster sine teams. Nærmere bestemt både det kreative og marketingteamet, som netop har fået to nye ansigter. Lene Louderback er hentet ind som kreativ chef og chefdesigner, hvorimod valget af brandets nye International Head of Marketing er faldet på Christina Strunge. Sidstnævnte har senest siddet som Marketing Manager hos DK Company ved mærkerne Part Two og Soaked in Luxury. Også Lene Louderback har brugt de sidste knap fire år hos DK Company som Design Manager.

Masai har pt. 1500 forhandlere i 25 lande og driver 37 butikker i Danmark, Sverige og Norge. Udover oprustningen har virksomheden også tilføjet ’Copenhagen’ til sit logo som del af en større international salgsstrategi.

Både Lene Louderback og Christina Strunge er tiltrådt deres nye stilling dette efterår.

CEO Sune Bjerregaard sammen med Christina Strunge og Lene Louderback. Fotograf: Carsten Seidel.

Utoft Kids Group byder velkommen til tre nye ansigter

Børnetøjsvirksomheden Utoft Kids Group har budt velkommen til tre nye ansigter til hovedkontoret i Give. Anne Niebuhr, Anette B. Arentsen og Lars Cornelsen. Anne Niebuhr tiltræder stillingen som designchef til fordel for sin tidligere rolle som Design Manager hos Pompdelux. Samme virksomhed kommer også Anette B. Arentsen fra. Hos Utoft Kids Group bliver hun ny Art Director. Lars Cornelsen er derimod hentet ind som ny lagerchef.

“Vores tre nye ansatte får hver deres rolle, som et naturligt led i den gode udvikling, hvor fokus er virksomhedens fire brands: En Fant, Nordic Label, Fixoni og Small Rags,” siger CEO Lars Tavsen i en pressemeddelelse.

Den nye generation overtager ejerskab i Claire Group

I midten af juni kom nyheden, at 67-årige administrerende direktør Anders Hust har solgt hovedparten af sine aktier til sin søn, Nikolaj Hust, i familievirksomheden Claire Group A/S, som han selv stiftede i 1975. Dermed kan Nikolaj Hust kalde sig hovedaktionær med 90 procent af aktierne, hvorimod Anders Hust fastholder ejerskab over 10 procent.

Ledelsesmæssigt fortsætter virksomheden som hidtil, men oplyser samtidig, at der er lagt en strategi for den fremtidige rollefordeling.

Claire Group driver børnetøjsmærket Hust&Claire samt Claire Woman og har én butik i Danmark og 20 i Norge.

Anders Hust og søn Nikolaj Hust.

66 ̊North får ny frontfigur

Ser man lidt udenfor de danske grænser, er det værd at nævne islandske 66 ̊North, der blev stiftet helt tilbage i 1926, men som de seneste år har gjort sig ekstra bemærket blandt andet gennem sit populære samarbejde med danske Ganni. De har nemlig netop løftet sløret for deres nye Global President i form af amerikanske Matthew Woolsey. En stilling, der også netop er blevet oprettet i forbindelse med en større kapitalindsprøjtning fra New York-baserede Mousse Partners med det formål at styrke virksomhedens internationale rækkevidde. 

“Til 66 ̊Norths globale ekspansion har det været altafgørende at finde den rette investor, som kunne tilføre signifikant værdi og støtte, og at identificere den rette leder til at opbygge og skalere os som global organisation,” udtaler CEO Helgi Rúnar Óskarsson i en pressemeddelelse.

Matthew Woolsey har stor erfaring fra branchen fra flere anerkendte virksomheder. Senest fra sin rolle som Managing Director hos Net-a-Porter i London og før da som Executive Vice President of Digital hos Barneys i New York. I rollen som Global President skal han blandt andet være med til at etablere et ’HQ2’ – et nyt kontor for virksomheden i London, foruden ansvaret for afdelingen i Danmark og hovedkontoret i Reykjavik på Island.

Matthew Woolsey tiltræder officielt stillingen per 9. juli 2019. Udover ham ansatte brandet den 1. juni også en ny PR-ansvarlig med base i København i form af Sebastian Stenbæk Andersen.

Delogue får ny CEO

Den danske online softwareplatform Delogue har foretaget en udskiftning i topledelsen. Grundlægger Rikke Biehl overlader CEO-titlen til Thomas R. Lund, som tidligere har været ansat i Tarius. Fremover får hun i stedet ansvaret for digitale trends og produktinnovation i rollen som Chief experience officer, foruden sin plads i bestyrelsen.

”Vi har konstant reinvesteret i den videre udvikling af platformen, og med Thomas’ erfaring inden for global ekspansion er vi nu klar til at skalere vores forretning og Delogues løsning yderligere,” siger Rikke Biehl i en officiel pressemeddelelse.

Ganni henter ny finansdirektør fra Pandora

Også Ganni har haft de internationale briller på i rekrutteringen af en ny CEO, da de i efteråret ansatte Italienske Andrea Baldo. Den 6. maj kom nyheden så, at Ganni endnu en gang udvider ledelsen – denne gang med en ny CFO i form af den erfarne profil Nicholas Yates.

Day Et henter ny nøglefigur hos Norse Projects

I slutningen af maj ansatte Day Et Kyrk Macmillan ny som Head of Commercial. Han kommer fra en stilling som Commercial Manager hos Norse Projects, hvor han i de sidste fire år især har haft et internationalt fokus.

Kasper Staalsø siger farvel og tak til Boozt

Det er ikke kun nyheder om nye ansættelser, der har præget maj og juni. Det er også kommet frem, at Kasper Staalsø, Strategy & Brand Director hos Boozt, har valgt at forlade sin stilling efter otte år på posten.

“Boozt og verden ændrer sig med en hastighed, vi aldrig har oplevet før. Jeg er nødt til at stoppe op og reflektere over, hvad det betyder for fremtiden og for mig,” skrev han på sin LinkedIn-profil i forbindelse med annonceringen af sin afgang.

Hvad den modeerfarne Kasper Staalsø fremadrettet skal kaste sig over, har han endnu ikke oplyst.

Morten Kristiansen stopper hos Royal RepubliQ

Også Royal RepubliQ skal sige farvel til en del af ledelsen, da Morten Kristiansen har valgt at fratræde sin stilling som Chief Commercial Officer med effekt fra 1. september 2019. Han har mere end 12 års erfaring hos Royal RepubliQ og erstattes af Jesper Vedel Hvid, tidligere international Head of Sales hos Rains, der tiltrådte rollen som Global Sales Manager i 2018, og som fremover bliver leder af salgsteamet.

“Med Jesper i spidsen vil vi opretholde vores høje serviceniveau og fortsat tilbyde den sparring, vi altid giver vores kunder og forretningspartnere,” skriver Nicolas Kjær, CEO og stifter, i en mail.