Der er fart på hos Day Et i disse måneder. I december kom det frem, at taske og accessories-brandet fremover skal stå på egne ben, da ledelsen i samarbejde med tre investorer købte brandet og samtidig trak det væk fra Day Birger et Mikkelsen-paraplyen. To måneder senere blev Tine Raahauge annonceret som ny co-CEO og samtidig trådte to nye navne ind i bestyrelsen, i form af Charlotte Egelund og Jens Høgsted. Målet var en større international tilstedeværelse.

Og nu er Kyrk MacMillan altså blevet hentet ind som ny Head of Commercial for at være med til at imødekomme den ambition, fremgår det af en pressemeddelelse.

“Vi er glade for at kunne byde Kyrk Macmillan velkommen til vores team. Day Et er på en ny og spændende rejse som et selvstændigt brand, og Kyrk har den rigtige profil og tilgang til at forstærke os i den rejse,” siger Tine Raahauge, Co-CEO hos Day Et i en pressemeddelelse. Kyrk Macmillan skal være med til at opbygge Day Et som et selvstændigt brand med fokus på den helstøbte shoppingoplevelse, digital såvel som fysisk.

“Day Et går ind i en spændende fase som et selvstændigt foretagende, der for første gang skal definere sine egne værdier i forhold til både slutforbrugeren og vores partnere. Vi har både muligheden for og ambitionen om at skabe en ambitiøs omni-channel-forretning for at sikre vores nuværende succes og samtidig skabe en ekspansion, der også inkluderer det internationale marked,” fortæller den nye Head of Commercial, Kyrk Macmillan.

Day Et blev etableret i 2013.