Taske- og accessories-brandet Day Et, der indtil nu har været et underbrand til Day Birger et Mikkelsen, skal nu stå på egne ben.

Day Et har siden sin start i 2013 med en sort udgave af den voldsomt populære Gwyneth-taske oplevet en hastigt stigende vækst. Igennem de sidste fire år har de øget deres markedsandele med gennemsnitlig 50 procent. Brandet, der adskiller sig fra Day Birger et Mikkelsen med sit fokus på tasker og accessories, er nu blevet købt af ledelsen bag Day Et samt tre private investorer for yderligere at kunne udvikle brandets potentiale.

De to brands vil dog fortsat arbejde tæt sammen i henhold til at fremme Day-brandet samlet set.

Brand-direktør hos Day Et Therese Niko Busch er blevet udnævnt til CEO af det nye firma. Det resterende team vil blive sammensat af folk fra det nuværende Day Et-team samt nyansættelser.

“Adskillelsen af Day Et vil styrke fokus på brandets kerneværdier og vil gøre det muligt for os at bygge en kultur og en identitet, der passer til brandet. Ved at kombinere brandets stærke værdier med et højst kompetent team af medarbejdere og vores indsigter i de strategiske og finansielle aspekter af at drive online og retail-forretning, ser vi talrige muligheder for brandet, og kan slet ikke vente med at afdække dets fulde internationale potentiale,” siger den nyudnævnte CEO Therese Niko Busch.

Day Ets hovedkontor og showroom vil få placering på Esplanaden i København.

LÆS OGSÅ: 

IC Group fortsætter udsalget: Designers Remix solgt