Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Collabs og kundeklub: “Nogle af tingene kan findes på Trendsales og Den Blå Avis til fire-fem gange prisen”

Med samarbejder og et loyalitetsprogram har Bareen formået at skabe hype og en solid kundegruppe omkring det, der startede med ’bare en t-shirt’.
Med samarbejder og et loyalitetsprogram har Bareen formået at skabe hype og en solid kundegruppe omkring det, der startede med ’bare en t-shirt’.

Burgere, bajere og Bareen er en treenighed, der i sidste uge viste sig at gå godt i spænd. I Bareens nyere butikslokaler i hjertet af København var der inviteret til lancering af deres seneste collab, som må siges at ligge i drengerøvskategorien – et samarbejde med Playstation og en hyldest til bilspillet Gran Turismo.

Samarbejdet er det seneste i en lang række, som Bareen har indgået med så forskellige partnere som Irma, Unicef, Juno, Københavns Universitet og Noah Carter. For bare at nævne en håndfuld. Og samarbejderne har været en markant del af Bareens strategi, siden de bevægede sig væk fra at lave ’bare en t-shirt’ til at udvide sortimentet yderligere.

“Der er jo noget god branding i samarbejderne. Både for os og den samarbejdspartner, vi går ind med. Vi har jo prøvet at finde nogle lidt skæve partnere, så vi ikke går ud med en anden tøjproducent, som sælger til de samme mennesker, vi sælger til.  Vi har i stedet prøvet at ramme nogen, som er lidt forskellige fra os, så vi begge to får noget ud af det, ikke? Så det bliver altid lidt nogle skæve, men også nogle lidt sjove collabs,” forklarer Mathias Klitgaard om strategien bag samarbejderne.

Og noget tyder på, at Bareen ofte rammer rigtigt, når de vælger samarbejdspartnere, for alle fire samarbejder, de havde i 2023, blev udsolgt samme dag, de blev sat til salg.

“Det skaber selvfølgelig en hype, som er vedvarende fra collab til collab. Vi har set, at nogle af tingene efterfølgende kan findes på Trendsales og Den Blå Avis til fire-fem gange prisen. Det er jo ikke det, der er formålet med det, men det er jo meget sjovt for os at se, at der er folk, der rigtig gerne vil have det,” fortæller Mathias Klitgaard.

En del af hypen skabes også ved det ventelistesystem, Bareen har lavet, hvor man inden kollektionens lancering, kan skrive sig op til tidlig adgang til de begrænsede oplæg. For at komme på ventelisten skal man være en del af Bareens loyalitetsprogram, hvor man optjener point ved at købe produkter.

“Det gør også, at vores kunder føler, at de er mere med hos os, når de får mulighed for at komme ind (på webshoppen, red.) før. Det er jo dem, der har købt mest, som ligger øverst på ventelisten, så det er en af fordelene. De får også nogle procenter i vores loyalitetsprogram. Og så får dem, der ligger helt i toppen også julegaver af os, blivet inviteret til forskellige events og sådan noget,” forklarer Mathias Klitgaard om kundeklubben.

Kollektionen med Playstation og Gran Turismo består af et tracksuit, to t-shirts, en hættetrøje og en fleecetrøje. Kollektionen er sat til salg den 27. marts.