Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Berner Kühl
COPENHAGEN FASHION WEEK SS25

Han har show og finaleplads bag sig – nu er han modeugens nye talent

Dette års CPHFW Newtalent er et brand, der har både erfaring, show og en finalistplacering i en stor konkurrence bag sig. 

Det er herrebrandet Berner Kühl, der med nomineringen i Copenhagen Fashion Weeks talentprogram får et skub fremad i forhold til synlighed og mentorskab. Med nomineringen følger en plads på den officielle show- og eventkalender samt i det showroom, som Copenhagen Fashion Week stiller til rådighed under modeugen. I det ligger en omfattende PR-pakke – og derudover adgang til rådgivning hos både danske og internationale profiler inden for brand-udvikling, kommunikation, salg, mv.  

Bag brandet står Frederik Berner Kühl, der er uddannet fra Polimoda i Italien i 2019 – samme år, som han grundlagde sit brand. Og siden har han i sine første år både holdt show under Copenhagen Fashion Week og været finalist i Wessel & Vett Fashion Prize i 2021. Han er altså ikke helt ny, men netop vigtigheden af at hjælpe de stadigt unge brands på vej lægger CEO Cecilie Thorsmark vægt på:

“CPHFW Newtalent er en helt vital søjle i Copenhagen Fashion Week, der støtter nordiske, visionære talenter på et kritisk tidspunkt i deres vækst. CPHFW Newtalent ønsker at støtte disse toneangivende nye stemmer på tværs af mentorordninger, showcasing og finansiel støtte: en tredelt struktur til at guide dem i at finde deres egen vej og udvikling fra blomstrende kreative til velrenommerede virksomheder.”  

I showroomet kommer Frederik Berner Kühl til at dele opmærksomheden med de seneste sæsoners talenter Stamm, Alectra Rothschild/MASCULINA og Rolf Ekroth, og derudover også med Frederik Taus og Latimmier, der er præsenteret af henholdsvis Alpha og Fashion In Helsinki. 

Showroomet omfatter også Copenhagen Fashion Weeks One to Watch, der kaster lys på de helt unge brands, som det er værd at holde øje med. I år tre brands, som allerede er i et internationalt søgelys, nemlig Bonnetje, der holdt en mindre off-schedule præsentation under AW24-modeugen, Sól Hansdóttir og endelig Stem, der har høstet anerkendelse for sin nulspilds-væveteknik.

Programmet er økonomisk støttet af Ganni, Birger Christensen Collective og Esprit, mens programmet ligeledes har tilknyttet en række videns- og servicepartnere, der kan bidrage til rådgivningen af de unge brands.