Mere magasin-uro, ChatGPTs indtog i moden og en branche, der har både vækst og bekymringer
Vi har samlet april måneds ti mest læste artikler.1. Costume centraliseres: chefredaktør og flere ansatte opsiges
Større omstrukturering og digital satsning betyder farvel til chefredaktør Camilla Frank, mens norske Kine B. Hartz overtager styringen for både den danske og norske redaktion.
2. Hypet københavner-brand lukker butik
Efter lidt mere end et år på central adresse i København, må (di)vision lukke sin fysiske butik.
Vis dette opslag på Instagram
3. ChatGPT bestemmer: styrer design, partnerskaber og produktion i ny fashion start-up
Virksomheden AIsthetic Apparel har med en AI-teknologi som CEO og én enkelt daglig, menneskelig arbejdstime tiltrukket investorer fra hele verden på mindre end tre uger.
4. Skall Studio: “Vi har haft et flot år, men det koster at vækste”
Brandet kunne i april fremlægge årsregnskab for 2022, der ifølge Julie og Marie Skall “var et rigtig godt år,” hvor virksomheden blandt andet gik fra 13 til 21 ansatte.
5. Erfaren salgsprofil skal tage voksende basisbrand “til næste niveau”
Med mere end 20 års erfaring fra branchen er Kasper Willy blevet ansat til at drive udviklingen hos Bareen endnu videre – både herhjemme og internationalt.
6. Thomas Hertz: “Balance er et begreb, som jeg forfølger rigtig meget”
Direktørerne, lederne, hvem er de? Hvad er de rundet af, hvordan har de fået det job, de i dag besidder – og hvilke udfordringer arbejder de på lige nu? Det spørger vi denne gang administrerende direktør i Stine Goya Thomas Hertz om.
7. Rudolph Care-regnskab vækker tilfredshed trods faldende efterspørgsel
Ditte Søndergaard Bihorac kunne i april fremlægge sit første årsregnskab som CEO i Rudolph Care – og det afspejler både udfordringer i 2022 og store forventninger til fremtiden.
8. “Vi vil skubbe til idéen om, hvad en uafhængig multibrandbutik kan”
Den fysiske butiksoplevelse er mere værdsat efter flere år med lockdowns, oplever Kasper Hostrup, ejer af herrebutikken Goods på Østerbro, der har investeret i en ny, større forretning. Få et kig indenfor her.
9. 100 millioner på bunden: “Markedet for genbrug er i rivende udvikling”
Røde Kors mærker en enorm interesse for deres butikker – og leverer i år et regnskab, der sætter rekord i både omsætning og indtjening.
10. Ny selvkærlig kategori vinder indpas i skønheds- og modebranchen
Et nyt samarbejde i Mads Nørgaards projektrum GUL tapper ind i en generel tendens indenfor intimpleje og seksuel velvære, der har sendt vibrationer gennem beauty-verdenen.