Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Økonomi

Rudolph Care-regnskab vækker tilfredshed trods faldende efterspørgsel

Ditte Søndergaard Bihorac har netop fremlagt sit første årsregnskab som CEO i Rudolph Care – og det afspejler både udfordringer i 2022 og store forventninger til fremtiden.
Ditte Søndergaard Bihorac har netop fremlagt sit første årsregnskab som CEO i Rudolph Care – og det afspejler både udfordringer i 2022 og store forventninger til fremtiden.

Det er nu et halvt år siden, at Andrea Elisabeth Rudolph – stifter af og frontfigur for Rudolph Care – overdragede direktørstolen til en ny CEO. I stolen satte Ditte Søndergaard Bihorac sig med sin solide baggrund i netop skønhedsbranchen fra virksomheder som Chanel, New Nordic og L’Oréal. Og nu, seks måneder senere, har hun fremlagt sit første årsregnskab som chef for virksomheden.

Et regnskab, der viser, at 2022 var et år, hvor den hidtil stigende interesse i Rudolph Cares voksende sortiment af cremer, olier, sæber, parfume og makeup pludselig stødte på grund. Og det viser sig både i top og bund med en bruttofortjeneste, der landede på 26,9 millioner kroner mod 32,6 året før. Årets resultat lyder på 5,5 millioner kroner, hvor den i regnskabet for 2021 var oppe på 13,9 millioner. Ifølge virksomheden selv, er disse resultater dog tilfredsstillende – som der skrives i ledelsesberetningen;

“Som en konsekvens af krigen i Ukraine og den stigende inflation har Rudolph Care i det forgangne år været påvirket af faldende efterspørgsel. Taget disse forhold i betragtning er vi kommet flot igennem året.”

Investerer i fremtiden

I forbindelse med ansættelsen af Ditte Søndergaard Bihorac stod det klart, at hendes kompetencer blandt andet skal bruges til at realisere Rudolph Cares strategi om at accelerere væksten internationalt. Og dén strategi kan også spottes i regnskabet, hvor der blandt andet er skudt penge i at klargøre virksomheden til denne fremtidige skalering:

“I 2022 er der investeret i strukturtilpasning, som gør Rudolph Care parat til skalering. […] Med en ambition om internationalisering er strategien lagt for penetration af nye markeder, hvilket i 2022 omfattede præliminære investeringer relateret til marketing og salgsaktiviteter. Investeringer som først forventes at give afkast indenfor 2023-2025,” skrives der videre i regnskabet.

Andrea Elisabeth Rudolph overdrager direktørstolen til ny CEO