Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MÅNEDENS MEST LÆSTE

Et solidt comeback, endnu et influencer-mærke og brands i nye retninger: Her er februars 10 mest læste artikler

Birger Christensen Collective lancerede deres nye brand, Bruuns Bazaar slog streg under deres comeback, og både Ganni og Stine Goya satsede i helt nye retninger. Læs eller genlæs månedens højdespringere her.
Birger Christensen Collective lancerede deres nye brand, Bruuns Bazaar slog streg under deres comeback, og både Ganni og Stine Goya satsede i helt nye retninger. Læs eller genlæs månedens højdespringere her.

1. Birger Christensen Collective på vej med nyt influencer-brand

Birger Christensen Collective folder til sommer porteføljen ud og satser på endnu et brand skabt i samarbejde med en influencer.

2. Bruuns Bazaar understreger comeback med nyt rekordresultat

Det går fortsat i den helt rigtige retning for Bruuns Bazaar – det viser brandets nye årsregnskab for 2022 med en bundlinje, der er vokset 38 procent siden 2021.

3. 3 shows, der viste en ny fremtid for brandet

I lyset af et dunkelt rave, den kuldsejlede fests gløder og dramatiseret materiale-show off viste tre brands nye takter i kollektionenerne.

(di)vision AW23 / Copenhagen Fashion Week

4. “Jeg har en ambition omkring mine vækstmål – og det tillader ikke, at man sidder med hænderne for meget i skødet”

Direktørerne, lederne, hvem er de? Hvad er de rundet af, hvordan har de fået det job, de i dag besidder – og hvilke udfordringer arbejder de på lige nu? Det spørger vi denne gang kreativ og administrerende direktør i Munthe Naja Munthe om.

5. Nye rotationer hos Aller Media: Femina.dk skifter chefredaktør og navn

Til at overtage for Isabella Hindkjær – der om lidt rykker videre til DR – har huset valgt at rekruttere in-house.

6. Ganni udvider igen: lancerer ny active wear-kategori

Ganni-godstoget fortsætter sin fremmarch – denne gang med Ganni Sport, der fremover bliver en fast del af forretningen.

Ganni Sport

7. Stine Goya satser på voksende marked med ny kollektion

Brandet har netop lanceret sin første kollektion af modest fashion – en satsning, der både bunder i et ønske om inklusion og i en stigende efterspørgsel fra det mellemøstlige marked. Vi har talt med Stine Goya om tankerne og strategien bag.

8. Dansk basisbrand sælger ud for trecifret millionbeløb

Colorful Standard-stifter Tue Deleuran har solgt 49 procent af sin forretning til ABN Amro Sustainable Impact Fund. Målet er at vokse udover Europas grænser.

9. 4 makeup-looks, der tegnede Copenhagen Fashion Week AW23

Hvilke bryn, hvilken hud, hvilke læber skabte de mest markante beauty-looks under Copenhagen Fashion Week AW23? Vi peger på fire af de mest interessante her.

Rotate AW23, Vilde Feste, MAC Cosmetics / Copenhagen Fashion Week

10. De store, de nye og hele familien: Her er de 3 mest læste showanmeldelser fra modeugen

Sæsonens tre højdespringere har især én ting til fælles: de havde alle skruet ekstra op for showoplevelsen.