Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Bæredygtighed

En stemme til producenterne: Global Fashion Agenda klar med første internationale topmøde

Med Global Fashion Summit – Singapore Edition er målet at sikre øget fokus på og give mere taletid til producenter og de øvrige stemmer fra leverandørkæden.
Med Global Fashion Summit – Singapore Edition er målet at sikre øget fokus på og give mere taletid til producenter og de øvrige stemmer fra leverandørkæden.

Internationaliseringen af Global Fashion Agendas bæredygtige topmøde har været i gang siden de første gang inviterede branchen indenfor i 2009. Alligevel har organisationen taget nogle store skridt ud over de danske grænser de seneste år – blandt andet med en ny international CEO og senest med navneopdateringen fra Copenhagen Fashion Summit til Global Fashion Summit tidligere i år.

Et navneskifte, der nu handles på, når Global Fashion Summit lancerer en ny international udgave af det tilbagevendende topmøde. Til november afholdes første udgave i Singapore, hvor målet er at øge fokus på producenternes og den øvrige leverandørkædes perspektiv, ligesom at lokationen i Sydøstasien også bogstavligt talt skal være med til at inkludere flere stemmer fra denne del af branchen. Målet er at få en bedre forståelse for, hvordan industriens parter kan samarbejde – forsat under temaet ‘Alliances For a New Era’, idet topmødet skal ses som en viderebygning på det i København, der fandt sted i starten af juni i år.

Halvdelen af programmet vil desuden være dedikeret til mere pædagogiske og handlingsorienterede business case-studier med mulighed for direkte interaktion til topmødet.

“Med mindre end otte år til at nå [FNs..red. ] Sustainable Development Goals er vi nødt til at skabe alliancer gennem hele værdikæden for at fremskynde systemiske forandringer. Det er tydeligt, at producenter og forsyningskædepartnere spiller en afgørende rolle og skal inkluderes i tacklingen af bæredygtighed. Jeg ser frem til den internationale udgave af topmødet i Singapore, hvorigennem vi kan bygge nye og stærkere forbindelser i modens økosystem,” siger CEO Federica Marchionni, CEO i Global Fashion Agenda.

Global Fashion Summit – Singapore Edition finder sted den 3. november 2022 på Hilton Singapore Orchard. Læs mere her.