Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Holzweiler investerer digitalt efter e-handel stigning på 176 procent

Holzweiler markererer digital succes med online flagskibsbutik og investering i det svenske marked.
Holzweiler markererer digital succes med online flagskibsbutik og investering i det svenske marked.

Holzweilers omfattende digitale investeringer i 2019 har vist sig at være afgørende for den succes, som det norske brand, trods alt, er kommet ud af 2020 med. For nok har brandet måtte sætte deres planlagte hovedkontor i København på pause, men deres onlinesalg er til gengæld steget med 176 procent. Det betyder, at de nu investerer yderligere i indsatser uden for deres hjemmemarked og lancerer en global – og online – flagskibsbutik.

Brandet, der tidligere har været primært fysisk forankret i sit hjemland, har allerede her i 2021 vist sig aldeles flydende i det digitale sprog. Under Copenhagen Fashion Week AW21 viste Holzweiler et show, der forenede den klassiske catwalk med de digitale muligheder, ligesom de tidligere på året annoncerede deres første samarbejde med Sony omkring digitalt content til bandets platforme og i alt fire norske butikker.

Webshop skal skabe følelsesmæssig forbindelse hos kunden

Den nye digitale flagskibsbutik, der netop er blevet lanceret, har – ifølge brandet selv – til formål at skabe en helhedsoplevelse for kunden og styrke den følelsesmæssige forbindelse til kernepublikummet. Samtidig har Holzweiler to fysiske butikker i støbeskeen, hvoraf den ene skal være en multibrand-butik med restaurant.

“Vi har en lang og noget speciel historie, hvor vi oprindeligt startede som distributør af andre mærker i flere år, før vi grundlagde Holzweilers første egen produktlinje. Mærket er vokset over lang tid, hvorfor vi i dag er cementeret som et af de stærkeste og hurtigst voksende mærker i Norge. E-handel har i de senere år tegnet sig for den absolut største stigning – med en rekordstigning på 176 procent sidste år. Vi vil fortsætte med at styrke salget gennem vores egne kanaler, både digitalt og fysisk, og se, at vi hurtigt kan vinde mere terræn globalt takket være vores partnerskab med Centra (et firma, der skaber e-commerce-platforme, red.),” siger Marius Valaker, Head of Digital hos Holzweiler, i en pressemeddelelse.

Brandet er desuden i færd med at investere i det svenske marked, hvor de på nuværende tidspunkt ikke er stærkt etableret.

“Det svenske marked ligger naturligvis tæt på vores hjerter, da de ligesom det norske er kendt for at producere globalt anerkendte modemærker. Svenske forbrugere er også modne og vant til at shoppe direkte fra online mærker, hvilket betyder, at vores e-handelsinvestering i Sverige kommer naturligt,” slutter Marius Valaker.

3 shows, der særligt imponerede os til Copenhagen Fashion Week