Det er ikke meget mere end lidt over et år siden, vi kunne fortælle, at Miinto havde fået en stor kapitalindsprøjtning på mere end 100 millioner kroner fra eksisterende og nye investorer. Det gjaldt blandt andre Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen, der gennem Heartland A/S kom op på at eje 60 procent af Miinto.

Men nu er der endnu en gang fundet en stor pose penge frem til webportalen, der agerer online salgsplatform for mere end 1800 modebutikker, brands og designere fordelt over 13 lande. Miinto har nemlig netop afsløret, at de har fået tilført 20 millioner euro, svarende til knap 150 millioner kroner, i en ny kapitalrunde fra eksisterende investorer. Målet er at skyde flere ressourcer i international ekspansion samt i udvikling af teknologi og produkter.

“Det er ingen hemmelighed, at vi har store vækstambitioner. Derfor vil vi rigtig gerne udnytte det momentum, vi har i øjeblikket, og vi er yderst stolte og ydmyg omkring den fortsatte opbakning fra vores investorer, som fortsat tror på vores vækststrategi,” lyder det i en pressemeddelelse fra stifter og CEO Konrad Kierklo, der så sent som i december sidste år kunne melde, at platformen i 2020 rundede én milliard kroner i omsætning.

Konrad Kierklo og investor Jesper Buch, der ligeledes har en ejerandel af Miinto.

En forretningsmodel, der forstærkes de kommende år

Hvor mange har lidt under coronakrisen, har Miinto nydt godt af sit digitale setup, der har givet dem en fordel i en tid med nedlukninger og lukkede fysiske butikker. Ifølge virksomheden selv, oplevede de især medvind i andet kvartal af 2020. Og det er netop én af grundene til, at Heartland A/S, der fortsat sidder på aktiemajoriteten, har valgt at investere yderligere – dét, og så en tro på, at platformens koncept, hvor forbrugerne handler med lokale, fysiske butikker online, vil vinde øget indpas fremover:

“Vi har været med på rejsen siden 2016, og den fornuftige udvikling, som Miinto teamet leverer, vil vi fortsat gerne bakke op om. Samtidig tror vi på, at Miintos koncept, hvor forbrugerne handler med ’rigtige mennesker’ fra lokale butikker, er en udvikling, der forstærkes de kommende år,” supplerer Lise Kaae, der er CEO hos Heartland A/S.

Miinto har senest ekspanderet sit koncept til Tyskland, Frankrig, UK, Italien og Spanien. Ifølge Konrad Kierklo, vil de det næste år især have fokus på at udvikle eksisterende partnere og koble flere nye på platformen.