Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Nyt smykkebrand vil både de rene linjer og det fandenivoldske

Le Management og Hood Agency står bag Ragbag, der vil brande det rene, enkle design i et storladent, buldrende og rebelsk univers.
Le Management og Hood Agency står bag Ragbag, der vil brande det rene, enkle design i et storladent, buldrende og rebelsk univers.

Martin Lyne og Jannick Lindberg holder på alle måder liv i myten om den driftige, idérige og altid-arbejdende iværksætter. I 2010 stiftede de Le Management, et af Skandinaviens største modelbureauer, der i år har ti års jubilæum. I 2018 lancerede de med Helene Skytte det kreative bureau Hood Agency, og i starten af 2020 kunne Martin Lyne, Jannick Lindberg, Helene Skytte og kreativ projektleder hos Le Management løfte sløret for beautybrandet Woods Copenhagen. Og nu er de så klar med smykkemærket Ragbag – et smykkebrand, der tager udgangspunkt i de danske designvisioners rene linjer i et kampagneunivers, der til gengæld opfordrer til fandenivoldskhed.

“Hvis vores tilgang til produkternes kvalitet og holdbarhed er præget af dansk snusfornuft og ‘less is more’, er universet omkring Ragbag alt andet. Navnet Ragbag henviser til en broget sammensætning — af mennesker, situationer, steder og stilarter. Og universet er en opfordring til at glemme normerne og sætte delene sammen på ny. Det er for os essensen af kreativitet, og Ragbag er en fantastisk legeplads, hvor man ikke behøver lade sig begrænse,” fortæller Martin Lyne i en pressemeddelelse.

Ragbag lanceringskampagne 2020.

Ragbags smykker til både mænd og kvinder er designede i Danmark og håndlavede i enten massivt sterlingsølv eller sølv med 18 karats guldbelægning. Kollektionen tæller alt fra klassiske signetringe til enkle halskæder, øreringe og armbånd. Selv beskriver de sig som et eksklusivt ‘slow fashion’-brand, der ikke vil dikteres af modebranchens trends og tendenser, men i stedet skabe – også æstetisk – holdbare smykker. Smykkerne lanceres med en ambitiøs kampagne dels fra Paris, men også i gennem et mere råt udtryk på et hangarskib, samt billeder langs Danmarks nordlige kyst.

“Ragbag-smykker er skabt i et moderne, men tidløst design, i materialer af høj kvalitet. Selvom vi dagligt bevæger os på den internationale modescene og har indblik i alt, hvad der rører sig, forsøger vi at se bort fra trends og i stedet skabe smykker, der holder resten af livet,” siger Jannick Lindberg.

Ragbag blev lanceret den 6. november på brandets hjemmeside. Hood Agency står bag lanceringskampagnen.

Ragbag lanceringskampagne 2020.