Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Nyt kreativt bureau ser dagens lys

De to erfarne brancheprofiler, Helene Skytte og Martin Lyne, har netop løftet sløret for HOOD Agency – et internationalt bureau der skal nytænke kreativ branding.
De to erfarne brancheprofiler, Helene Skytte og Martin Lyne, har netop løftet sløret for HOOD Agency – et internationalt bureau der skal nytænke kreativ branding.

København har fået et nyt kreativt bureau. Helene Skytte, tidligere PR- og kommunikationschef hos GANNI og By Malene Birger, og Martin Lyne, medstifter og CEO i Le Management, har netop løftet sløret for deres nye bureau, HOOD Agency, der har til formål at nytænke kreativ branding. Det skriver HOOD Agency i en pressemeddelelse.

Bureauet, der officielt lanceres den 1. marts 2018, får base i ACNE Studios’ tidligere showroom i Indre København. Herfra vil HOOD Agency tilbyde deres kunder 360-graders PR- og marketingløsninger såvel som agere kreativ sparringspartner for eksisterende reklamebureauer.

Målet er at favne alle aspekter af branding på den nationale og internationale scene – herunder sociale medier, kampagner, visuel identitet, PR og løsninger indenfor product placement.

Helene Skytte, der de seneste fem år har været ansat hos danske GANNI, har et massivt netværk indenfor PR og influencere. Derudover har hun stor erfaring indenfor det skandinaviske marked, som hun vil benytte til at hjælpe internationale brands med effektivt ekspansion til Skandinavien.

”Jeg har altid haft en iværksætter i mig og i mange år haft et tæt samarbejde med Martin. Vi har startet bureauet, da vi med denne konstellation kan tilbyde et full-service agency, hvor vi løser 360 graders kreative opgaver indenfor blandt andet mode, smykker, livsstil og skønhed,” siger Helene Skytte i pressemeddelelsen.

Også Martin Lyne har stor erfaring i faget. Han arbejdede i flere år som kreativ konsulent og art director, før han i 2010 sammen med Jannick Lindberg etablerede Le Management. Her havde han ansvar for al visuel branding og udvikling af bureauet samt dets profiler. Derudover medbringer han et solidt internationalt netværk indenfor PR og mode samt et kreativt mindset og indgående brancheforståelse, hvilket han selv ser som en af grundene til Le Managements succes, der i dag har kontorer i både Tyskland og Sverige.

”Skabelsen af Le Management som virksomhed har for mig muliggjort en gentænkning af hele strukturen omkring et brandkoncept i en meget traditionsbunden branche. Jeg tror på, at man med oprigtig passion, et åbent sind og en dynamisk vision kan skabe magi. Og jeg glæder mig til at arbejde tæt sammen med Helene, som er vanvittigt talentfuld, hårdtarbejdende og en nær ven,” supplerer han.

Hood Agency har allerede et stort team i ryggen, ligesom at de har etableret samarbejde med flere kunder fra den internationale modebranche.