Femina har fået ny chefredaktør

Der er sket meget på de danske moderedaktioner og printmagasiner i 2020. Og nu har også Femina fået ny chefredaktør. Det bliver Isabella Hindkjær, der for få måneder siden kom til Aller Media som digital chefredaktør på fagredaktionen Aller Kvindeliv, der sætter sig i stolen. Det skriver Aller Media i en pressemeddelelse. Hun kom i maj fra en stilling på Zetland og overtager pladsen hos Femina fra Dorthe Kandi, der er mediechef og ansvarshavende chefredaktør for samtlige udgivelser på Aller Kvindeliv.

“Jeg er glad og stolt over at kunne præsentere Isabella Hindkjær som ny chefredaktør for Femina – også på print – ligesom hun fortsætter i spidsen for det digitale univers Femina.dk, som også tæller Søndag, Q, Mama og Psykologi. Hun kommer dermed til at stå i spidsen for en tværmediel redaktion, hvor pulsen er høj og platformen sekundær,” lyder det fra Dorthe Kandi i pressemeddelelsen.

LÆS OGSÅ: Elle udpeger ny Fashion Director og Styling Editor som en del af Allers nye modeteam

Footzone Group styrker ekspansionsplanerne med ny kommerciel direktør

Footzone Group, der består af både Footzone Retail og Footzone Wholesale, og som blandt andet driver 25 Havanna Shoes-butikker, har fået ny mand i teamet. I ønsket om at øge den kommercielle indsats på det danske og udenlandske marked har de ansat Karsten Spaabæk som ny kommerciel direktør. Han har de sidste syv år siddet hos PUMA og vil hos Footzone Group fokusere på at implementere den nye strategi, som blandt andet indebærer en øget indsats på det europæiske retailmarked, opbygning af en ny onlinestrategi på tværs af kæder og brands, samt styrkelse af brandidentiteten for koncernens fem in house-brands.

“Det er med stor glæde og forventning, at vi byder Karsten Spaabæk velkommen. Vi har samarbejdet med Karsten igennem mange år hos PUMA, og han vil tilføre koncernen strategiske kompetencer og ikke mindst en stor erfaring indenfor vores forretningsområder,” lyder det i en pressemeddelelse fra ejer og CEO Jan Damkjær Nielsen, der suppleres af Karsten Spaabæk:

“Med en ny vision for retail og wholesale i koncernen tager vi nu næste skridt i ekspansionen. Planen er klar, og med udvidelse af detailkæderne, den nye onlinestrategi og fokus på øget brandkendskab vil vi fremadrettet skabe en ny kultur på markedet, hvor ekspansion og vækst går hånd i hånd.”

LÆS OGSÅ: By Malene Birger udpeger ny CEO

Ilse Jacobsen henter velkendt ansigt tilbage i huset

Ilse Jacobsen A/S har denne sommer ansat Torben Martin Olsen som salgsdirektør – et velkendt ansigt i huset, da han tidligere har siddet i rollen i seks år fra 2007-12. I sin nye stilling får han det samlede ansvar for virksomhedens salgsaktiviteter, herunder alle salgskanaler, agenter og distributører samt sit eget salgsteam. Torben Martin Olsen bliver endvidere en del af ledelsen. Udover sin tid hos Ilse Jacobsen har han erfaring både som selvstændig med virksomheden TO Consulting, som har han drevet fra Madrid, samt roller som CEO hos Sparkz Copenhagen og kreativ og kommerciel direktør hos Rosemunde.

“Torben er en super stærk salgskompetence, og vi er stolte af at få ham tilbage, endnu stærkere og dygtigere og besiddende de nødvendige digitale kompetencer, som er kritiske for at sikre væksten,” skriver virksomheden i en mail om deres nye salgsdirektør.

LÆS OGSÅ: Decadent henter erfaren salgsdirektør fra Soft Gallery

Markberg opruster med E-commerce Manager

Det danske taskefirma har, som mange andre i lyset af den seneste tid, besluttet sig for at styrke deres e-commerce indsats – og dermed øge væksten i onlinesalget. Det gør de med ansættelsen af Martin Vad Jespersen i stillingen som ny E-commerce Manager. På hans CV står blandt andet konsulent hos onlinebureauet IMPACT samt Zizzi, hvor han senest har siddet som CRM Manager. Hos Markberg har han fået ansvaret for alle aktiviteter vedrørende online salg og drift af de digitale salgskanaler. Ifølge CEO Rune Klemmensen, er den nye digitale strategi også igangsat med henblik på at rette blikket internationalt:

“Ansættelsen af Martin sker som et led i Markbergs strategi om markant øget vækst på e-commerce området med særligt fokus på udlandet. Vi er overbeviste om, at han med erfaring som både konsulent og intern e-commerce og CRM Manager er den helt rette mand til at løfte os til næste niveau,” siger han i en pressemeddelelse.

Martin Vad Jespersen tiltrådte i juni.

Stine Erhardtsen vender tilbage til Julie Fagerholt hos H2OFagerholt

Stine Erhardtsen, der de sidste to år har været ansat som Press Executive Scandinavia hos Chanel, har valgt at gå nye veje – eller måske ned af tidligere kendte veje, kan man sige. For hun skifter stillingen hos det franske modehus ud med en ny stilling hos danske H2OFagerholt. Her skal hun endnu en gang arbejde side om side med Julie Fagerholt, hvis brand i eget navn Stine Erhardtsen varetog PR for før hun rykkede til Chanel.

Stine Erhardtsen har sidste dag hos Chanel den 31. august og starter hos H2OFagerholt den 1. september 2020.

LÆS OGSÅ: mbyM og Global Funk henter ny Global PR Manager