Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Nyt bling fra Soeren le Schmidt, et taskemærke og to friske vintagedestinationer

Soeren le Schmidt har lanceret sin smykkekollektion med Pilgrim, Neye har fået nyt in-house brand og Birger Christensen får fint besøg med en Magnolias-pop-up.
Soeren le Schmidt har lanceret sin smykkekollektion med Pilgrim, Neye har fået nyt in-house brand og Birger Christensen får fint besøg med en Magnolias-pop-up.

Nu er modeugen lige om hjørnet. Bogstavlig talt. For den starter denne sæson allerede søndag og strækker sig med sit imponerende – og ganske nytænkende – program af digitale visninger, fysiske shows, hybrid-præsentationer og alt derimellem helt til onsdag. Og nej, det bliver ikke en helt normal udgave af Copenhagen Fashion Week, som både CEO Cecilie Thorsmark, messerne Revolver og CIFF og mange af de deltagende brands ikke har lagt skjul på siden Covid-19 blev årets mest brugte ord. Men at det bliver en sæson, vi sent vil glemme, og at det med al sandsynlighed bliver et “startskud til en ny måde at lave modeuge på,” som Cecilie Thorsmark selv har formuleret det, er der dog heller ingen tvivl om.

Her på Fashion Forum er vi klar til at tage jer med i marken – om den er digital eller ej. Her kan du som altid følge med i alt, når vi løbende udgiver show- og præsentationsanmeldelser, interviews med designere, messedækning, beretninger fra bæredygtige events, talks med mere. Så følg med både her og selvfølgelig på vores sociale medier, hvor vi tager dig med både bagom og helt frem på de forreste rækker.

Og har du selv mod på at hoppe ud i sommervarmens modecirkus – meteorologerne lover 30 grader hele ugen – klæder vi dig vanen tro også på til det med vores daglige oversigt over alt det, man kan opleve i byen.

Rigtig god modeuge!

Soeren le Schmidt lancerer smykker med Pilgrim

Designer Soeren Le Schmidt er efterhånden kendt for sine mange samarbejder med anerkendte brands indenfor både tøj, sko, interiør – og smykker. Nu er han klar til at lancere sit seneste af slagsen, denne gang med Pilgrim. Et mærke, han stiftede bekendtskab med i forbindelse med sin AW20-kollektion og -show, hvor han gav et sneak peak på den capsule kollektion af chunky guld- og sølvsmykker, som han havde designet i samarbejde med det velkendte smykkemærke. Nu er kollektionen, der består af i alt syv forskellige designs, så – endelig, vil nogle måske sige – blevet lanceret og kan købes hos Pilgrim online.

Sving Hera over armen

Taskekæden Neye har endnu en gang hentet en ekstern designer til huset for at stå i spidsen for et nyt in-house brand. Tilbage i 2018 var det Markberg og designer Mette Astrup med brandet Aura. Nu er det accessories-designer Camilla Dalager, som er kreativ direktør i Belsac, og et mærke ved navn Hera. Lanceringen sker som et led i en strategi om at udbyde et større udvalg af modetasker.

Hera bliver fremover en fast del af Neyes premium-sortiment. Den første kollektion landede i butikkerne primo august.

Magnolias rykker ind hos Birger Christensen

Der er gang i vintagesalget som aldrig før og nu kan man også få fingren i ’pre loved’-skatte hos Birger Christensen. Den danske luksusmode-destination har nemlig slået sig sammen med secondhand-butikken Magnolias, som flytter ind i butikken på Østergade med en pop-up shop i to måneder. Her vil man kunne finde et kurateret udvalg af high-end tasker, tøj og sko fra designere som Chanel, Dries van Noten og Gucci.

“De secondhand items, Martine har udvalgt til sin pop-up, er ’forever pieces’, som kan bruges henover generationer. Der er blandt andet Chanel jakker, der i sin tid er blevet solgt i Birger Christensen, og som nu har fundet vej tilbage til butikken igennem vores samarbejde med Magnolias. Det er fantastisk at se ringen sluttet på den måde, og det understreger den bæredygtige tankegang bag high-end mode, da det er produkter, som man passer på og sælger videre. Det er derfor også vores ønske at bruge samarbejdet til at understøtte husets bæredygtige initiativer, og huslejen fra pop-up’en vil derfor blive allokeret til flere bæredygtige tiltag for hele vores virksomhed,” siger CEO Denise Christensen om samarbejdet.

Pop-up shoppen åbner i dag, fredag den 7. august 2020, og vil være åben to måneder frem.

Poppy Willow Studio

Vi bliver ved vintagebutikkerne. København får nemlig en ny af slagsen med åbningen af Poppy Willow Studio. En konceptbutik, hvor man kan købe bæredygtigt design fra eget brand samt et udvalg af vintage mode og interiør. Derudover vil der også være et mindre udvalg af styles fra andre bæredygtige mærker.

Poppy Willow Studio har adresse på Kompagnistræde 37 i Indre By og åbner i næste uge, fredag den 14. august 2020.