Der blev ikke lagt skjul på, at der kommer til at blæse nye vinde over CIFF, da vi i juni tog en snak med messen om den kommende sæson. Ifølge Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibition Development hos BC Hospitality Group, der står bag CIFF og CIFF Youth, indebærer det blandt andet, at de – i lyset af Covid-19 – vil øge fokus på salg, ’brand matching’ og bæredygtig omstilling.

Men det er ikke kun messens fokuspunkter, der er blevet rettet til efter corona. CIFF har nu også annonceret en opdatering af deres format – og markeret det med et nyt navn til messen. Når brands, indkøbere, presse med flere stimler sammen i Bella Center om godt to uger bliver det derfor under titlen ’Elevated Order Days by CIFF’.

Nationalt fremfor internationalt

Den største forandring i forbindelse med denne sæsons nye format bliver blandt andet, at den ellers så internationale messes øjne for en stund rettes væk fra ud- og mod indland:

“Sundhedsmyndighederne gav i slutningen af maj grønt lys for afholdelse af Copenhagen Fashion Week og således også CIFF, som traditionelt har flere tusinde deltagere. Efter et par uger med gode og konstruktive dialoger med branchen er konklusionen dog, at verden, i kølvandet på corona lockdown, ganske enkelt ikke er klar til CIFF, som man kender det,” skriver BC Hospitality Group i en pressemeddelelse, hvor Malina Lebrecht Hye beskriver det nye format som “en komprimeret messe,” der desuden rykker i mindre lokaler på førstesalen i CIFF Showrooms. Det tidligere annoncerede fokus på salg og bæredygtighed er dog intakt. Det samme er den nye tilknyttede digitale salgsplatform, CIFF Digital, udviklet i samarbejde med Traede. Malina Lebrecht Hye afslutter:

“Det har selvfølgelig meget stor betydning for os at være en del af branchen, vi vægter vores tætte relationer til netværket af både nationale og internationale brands og indkøbere højt og vender tilbage i oprindelig form i februar 2021.”

Elevated Order Days by CIFF er åben fra søndag den 9. til onsdag den 12. august.