“Samfundet og erhvervslivet er nærmest kendetegnet ved disruption efter Covid-19. Vi synes, det er vigtigt fortsat at levere en salgsplatform til modebranchen. Men CIFF og CIFF Youth SS21 vil være anderledes. En særlig udgave, som adskiller sig fra tidligere og som samtidig lægger de første byggesten til fremtidens modemesser.”

Sådan fortæller Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibition Development hos BC Hospitality Group, der nu står for både udviklingen af og kommunikationen om CIFF og CIFF Youth, til spørgsmålet om, hvordan de to messer kommer til at se ud den kommende sæson. For med SS21-modeugen planlagt til at finde sted i uge 33, fra den 9.-12. august, er hun og resten af CIFF-teamet lige nu i fuld gang med at forberede en sæson, hvor alt langt fra er, som det plejer.

Læs med her, hvor hun fortæller, hvordan de sætter fornyet fokus på salg og hjælper udstillere med at øge deres omsætning gennem bedre ’brand matching’ – og hvordan CIFF bruger krisen til at accelerere sin bæredygtige omstilling som messe.

Hvad kan man forvente af CIFF og CIFF Youth denne sæson i lyset af Covid-19?

“Grundlæggende vil det være en fysisk messe, som vi kender den. Men der vil være særligt fokus på tre kardinalpunkter i konceptet: Sales, Community, Sustainability. Vi har været i tæt dialog med vores udstillere på messerne og i showrooms, og de udtrykker samstemmende, at tiden er inde til mere fokuseret vægt på at skabe omsætning. Derfor leverer vi, som noget nyt, en digital salgsplatform, således at både brands og indkøbere får maksimalt udbytte af deres deltagelse. Brand matching er ligeledes også et meget stort fokus for messen. Som indkøber vil man i langt højere grad end tidligere opleve, at messen tager ansvar for at matche indkøbere med relevante brands og omvendt, at vi vil søge at matche brands med deres ’drømmeindkøbere’. Vi gør dette for at optimere handelsprocessen tidsmæssigt og sikre en høj kvalitet i salgsmødet.

Derudover lancerer vi en ny app. Det gør vi nu, fordi den kommer til at understøtte fællesskabet –community – i branchen. Vi ønsker at invitere modebranchens aktører ind, fordi vi grundet den alvorlige situation, vi befinder os i lige nu, ser en gevaldig styrke i at stå sammen. Gennem app’en vil man kunne holde sig orienteret om nye tiltag på messen, der kan bidrage til at generere ny og mere omsætning. Det vil også være her man kan involvere sig eller holde sig orienteret om det tredje kardinalpunkt Sustainability. Når vi arbejder med det, er det med målsætningen om at bidrage til samfundet og branchen ved at være stærk på den bæredygtige agenda. Som led i vores strategi leverer messen for eksempel ekspertrådgivning og hands-on værktøjer til grøn omstilling, som vil være til at forstå og til direkte implementering.”   

Hvad bliver den største forandring denne sæson sammenlignet med tidligere?

“Som den økonomiske situation byder netop nu, er det primære for messen at animere til salg og vise en klar forståelse for branchen samt invitere til fællesskab. Men samtidig lægger vi fundamentet for messens store ambitioner på den bæredygtige agenda. Rent visuelt vil man derfor blive mødt med en mere ’ren’ ramme omkring brands og fagligt indhold.”

Hvordan vil I helt lavpraktisk komme omkring de forbehold og retningslinjer, der er?

“CIFF og CIFF Youth har via Bella Center et dedikeret team til håndtering af alle detaljer omkring logistik og sikkerhed. Vi har planer for crowd management og har både før og efter Covid-19 arbejdet fokuseret med hygiejne og rengøring. Vi afholder derfor messerne med den erfaring og professionalisme i bagagen, som følger med afholdelse af større events, og i fuld overensstemmelse med gældende retningslinjer for Covid-19.”

Hvad forventer I selv af denne sæson?

“Vi arbejder indenfor de dynamiske rammer og grænseåbninger, som markedet er underlagt af netop nu. Dermed forventer vi en messe, der som fysisk platform er begrænset i forhold til en stor del af det internationale marked, men som med en stærk indkøberstrategi vil opleve en styrkelse i kraft af den digitale salgsplatform. Vi forventer derudover, at besøgende og udstillere vil få stort udbytte af det høje faglige indhold, der leveres på begge platforme. Denne sæson vil i høj grad bære præg af det muliges kunst.

Hvad er jeres råd til henholdsvis udstillere og indkøbere?

“Deltag som brand og indkøber for at styrke din omsætning. Deltag også for at blive klædt på til en ny virkelighed kendetegnet ved disruption. Få rådgivning til præsentation og handel på vores digitale salgsplatform og få solide værktøjer til grøn omstilling af din virksomhed.”

Vil du læse, hvordan Revolver gør, så klik her.

LÆS OGSÅ

CIFF Youth vender tilbage til modeugen – i lyset af Covid-19