Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Les Deux sætter fart på international ekspansion med nyansættelser

Det danske herrebrand har fortsat øjnene stift rettet mod udlandet og udvider nu med blandt andre en International Sales Director i form af tidligere Royal Republiq-medejer Morten Kristiansen.
Det danske herrebrand har fortsat øjnene stift rettet mod udlandet og udvider nu med blandt andre en International Sales Director i form af tidligere Royal Republiq-medejer Morten Kristiansen.

Der kan ikke herske megen tvivl om, at Les Deux er ét af de brands, der har fundet opskriften på en god modeforretning anno 2020. Brandet har de seneste år gjort sig bemærket med ikke blot positive regnskaber, men også flere nye – og ofte vækstfremmende – initiativer som deres debutshow under Copenhagen Fashion Week for nu ét år siden, åbningen af deres første selvstændige butik i august og senest deres ambitiøse bæredygtige transformation.

Samtidig har brandet flere gange oprustet og udvidet deres team for at geare virksomheden til især international vækst – og det er endnu en gang tilfældet for Les Deux, der nu kan berette, at de har skrevet kontrakt med Morten Kristiansen, som indtil sidste forår var hos det danske læderbrand Royal Republiq, hvor han nu har solgt sin ejerandel i tilbage til brandets stifter og nu eneejer Nicolas Kjaer. Hos Les Deux skalMorten Kristiansen fremover indtage rollen som International Sales Director, hvorfra han skal være med til at etablere brandet yderligere i resten af Europa og på øvrige internationale markeder.

“At vi kan tiltrække så dygtige mennesker, der kan være med til at skabe videre vækst, er jeg meget stolt af. Morten er dygtig, ambitiøs og et virkelig behageligt menneske, som jeg glæder mig meget til at få ombord. Morten skal have fokus på at gøre os endnu stærkere Internationalt,” udtaler CEO Andreas von der Heide.

Mere fokus på selvstændige butikker – også i udlandet

Men udvidelsen stopper ikke der. Les Deux har også ansat Morten Faarbæk som Regional Manager med ansvar for det danske team og i december Jakob Kruse som Key Account & Regional Sales Manager. Her skal han aktivere sin omfattende erfaring som tidligere indkøber i Magasin – hvorfra han også har lært Les Deux at kende.

“Jakob har en indgående kendskab til key accounts, herunder driften af department stores, som kommer os til gode i den forsatte vækst med kunder som Harvey Nichols, Di Bijenkorf, KaDeWe og så videre. Yderligere er der mange gode synergier i vores forsatte retailvækst, hvor Jakob byder ind med en masse viden til vores team,” siger Andreas von der Heide videre.

Målet med de nye ansættelser er – i forlængelse af sensommerens butikssatsning – at ruste Les Deux på vejen til at øge deres fysiske tilstedeværelse i Danmark og udlandet. Herunder er planen, ifølge Andreas von der Heide, at brandet skal etablere tre-fire nye butikker i 2020 – hvoraf én af dem efter forventningerne skal være i et af deres etablerede markeder uden for de danske grænser.