Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Tid til fordybelse: 5 læseværdige portrætter fra året, der er gået

Cecilie Thorsmark om sine ambitioner for modeugen, Sigurd Bank om mfpens indtog i Danmark, og Britt Sisseck om det at være nichebrand ala 2019. Læs eller genlæs fem af årets vigtigste portrætter.
Cecilie Thorsmark om sine ambitioner for modeugen, Sigurd Bank om mfpens indtog i Danmark, og Britt Sisseck om det at være nichebrand ala 2019. Læs eller genlæs fem af årets vigtigste portrætter.

1. Modeugens nye direktør: Kvaliteten skal højnes, der skal fintunes, skæres til og tænkes grønt

Hun ved godt, at hendes visioner for en bæredygtig modeuge hverken starter eller vinder den grønne revolution alene, men hun føler sig forpligtet til at gøre en indsats – også for at tage moden seriøst. I januar bragte vi et portræt af Copenhagen Fashion Weeks helt nye direktør, Cecilie Thorsmark.

Cecilie Thorsmark satte sig i direktørstolen hos Copenhagen Fashion Week i november 2018.

2. Mfpen: Successen er stadig større i Japan end i Danmark

Sigurd Bank har med mfpen godt fat i tidsåndens langsommelighed. Men hvor særligt de japanske indkøbere er på, lader de danske vente på sig, trods store roser under Copenhagen Fashion Week, fortalte designeren i dette interview fra juli.

Sigurd Bank er manden og designeren bag herrebrandet mfpen.

3. Med skjorten som velkomment dogme: Britt Sisseck tager næste skridt til vækst

Hvordan balancerer man et stramt koncept og bæredygtige værdier med en ambition om international vækst? I oktober tog vi en snak med dette års vinder af DM&Ts Next Level Award Britt Sisseck, der ærligt fortalte om det at være nichebrand ala 2019.

Britt Sisseck er kendt for sine populære skjortedesigns.

4. Armeret med teddybjørne og nyt fokus: Tonsure 2.0

Tonsure vender tilbage til Copenhagen Fashion Week i januar 2020 med både en ny strategi og ny CEO i ryggen. “Original Tonsure møder Tonsure 2.0,” sagde brandets kreative direktør Malte Flagstad, da vi spurgte, hvad vi kan forvente.

Kreativ direktør Malte Flagstad fortæller om Tonsure 2.0. 

5. “Vi har for længst besluttet, vi ikke vil være med i giganternes kamp”

Midt på Østerbro ligger en lille herrebutik, hvor man kalder sine kunder ved fornavn, hvor man har erkendt, at man ikke kan og vil konkurrere med onlinegiganterne, og hvor man har brugt ti år på at skabe et koncept, folk gerne vil være en del af. I marts besøgte vi stifteren af Goods, Kasper Hostrup.

Kasper Hostrup foran sin butik Goods på Østerbro.