Efter blot to år: J.Lindebergs kreative direktør forlader mærket
Jens Werner forlader J.Lindeberg for at stå på egne designben – det betyder, at det svenske mærke for anden gang på få år skal skifte kreativ direktør.To år i det kreative direktørsæde blev det til for Jens Werner hos svenske J.Lindeberg, der blandt andet har Bestsellers Anders Holch Povlsen i ejergruppen. Det skriver WWD.
Det var ellers en markant forstærkning af J.Lindeberg-brandet, da den tyske designer blev ansat i den nyoprettede stilling som kreativ direktør i december 2017 efter at have arbejdet som Design Director side om side med stifteren Johan Lindeberg siden 2016.
Med sin fortid fra Adidas og deres Y-3 linje og samarbejder med designere som Raf Simons, Rick Owens og Kanye West var målet, at han skulle forene brandets kompetencer inden for sport med mode. Skabe en synergi mellem de mange forskellige produktkategorier et stort mærke som J.Lindeberg har tilføjet til porteføljen siden lanceringen i 1996, som han fortalte til Fashion Forum i forbindelse med brandets første modeshow under Copenhagen Fashion Week i januar 2018, der siden blev fuldt op af to shows i den danske hovedstad – senest i februar 2019.
”Min rolle handler mest af alt om at formidle brandet tydeligt, da vi har så mange forskellige produkter i både vores mode- og sportskollektioner,” sagde han dengang.
Men nu forlader han altså mærket efter godt to år som kreativ direktør.
Ifølge WWD er baggrunden for Jens Werners exit fra J.Lindeberg hans ønske om at designe i eget navn, muligvis fra sin base i New York.