Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Navne

J. Lindeberg ansætter ny kreativ direktør

Brandet har udpeget tidligere Adidas- og Tory Burch-designer, Jens Werner, som hovedansvarlig for hele den kreative afdeling. Målet er at samle alle designopgaver under én person.
Brandet har udpeget tidligere Adidas- og Tory Burch-designer, Jens Werner, som hovedansvarlig for hele den kreative afdeling. Målet er at samle alle designopgaver under én person.

Det svenske brand har netop ansat Jens Werner som kreativ direktør i virksomheden. Stillingen er den første er sin slags hos J. Lindeberg, der har ønsket at samle alle designmæssige og kreative opgaver under én person, som et led i deres fremadrettede strategi om at styrke brandets identitet og foreningen af sport og mode.

Jens Werner går til opgaven med stor erfaring og har tidligere været ansat hos Adidas, hvor han arbejdede med flere af brandets designsamarbejder, heriblandt Raf Simons, Rick Owens og Kanye West. Derudover han arbejdet som Design Director for Tory Burch’ sportslinje, Tory Sport. Han har desuden allerede indgående kendskab til J. Lindeberg, da han blev ansat som Design Director for brandets sportskollektioner i oktober 2016.

Gennem sin tid hos brandet, har Jens Werner arbejdet tæt sammen med grundlægger Johan Lindeberg, der forlod virksomheden, som han selv stiftede, i 2007, men som vendte tilbage som kreativ konsulent i januar 2016.

”Min udfordring har været at skabe en rød tråd, som samler hele vores kreative rækkevide, samtidig med at vi også finder et look, der er personligt og unikt for os. Hvordan får vi ski- og golfdesign til at passe sammen med mode, denim, og læder, i ét brand? Jeg har indset, at strategien bliver nødt til at være, at hver kategori supplerer hinanden. Jeg er glad for, at jeg som kreativ direktør får muligheden for at implementere denne nye vision i vores overordnede brand-DNA,” lyder det fra Jens Werner i en pressemeddelelse.

Hos J. Lindeberg har man de seneste år haft fokus på at mindske skellet mellem sine mode- og sportskollektioner.

”At ansætte Jens Werner som kreativ direktør er sidste brik i det puslespil, som vi har arbejdet på de sidste par år. Hans baggrund og tilgang, der samler sport og mode på moderne vis, er præcis hvad vi har brug for, hvis vi skal skabe et livsstilsbrand for den næste generation,” supplerer CEO Johan Mark.

Jens Werners første sportskollektion for SS18 vil være tilgængelig fra januar 2018. Senere samme måned vil den nye kreative direktørs første fulde AW18-kollektion blive præsenteret på messen under Copenhagen Fashion Week.