Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Opadgående vækstkurve tager Les Deux ud på nyt retaileventyr

Les Deux åbner i næste uge deres første selvstændige butik efter flere gode år med accellererende vækst. Og den er bare første i rækken, fortæller direktør Andreas von der Heide.
Les Deux åbner i næste uge deres første selvstændige butik efter flere gode år med accellererende vækst. Og den er bare første i rækken, fortæller direktør Andreas von der Heide.

Der er ikke meget, som det danske herrebrand Les Deux endnu ikke har kastet deres energi over. Med stifter og direktør Andreas von der Heide i front har brandet prøvet kræfter med alt fra alternative leveringskoncepter til lanceringen af en børnetøjslinje – og en med sportstøj, åbningen af adskillige shop-in-shops, ja sågar et show under Copenhagen Fashion Week, hvor brandet debuterede med et vellykket setup og kollektion under modeugen i januar.

Men hvorfor læne sig tilbage, når man har momentum? Når stabil økonomi og accellererende vækst skaber gunstige forhold til nye satsninger? Det har Les Deux tydeligvis heller ikke nogle planer om. Brandet er nemlig aktuel med endnu et væksttiltag. Denne gang med åbningen af deres første selvstændige fysiske butik. En butik, der får adresse på Gl. Kongevej på Frederiksberg.

“Alle siger, at det er svært at drive retail, og at man skal holde fingrene fra det. Jeg kan personligt godt lide udfordringer, ellers havde vi ikke været der, hvor vi er i dag. Derudover handler det for mig om at få Les Deux-energien ud og leve i den fysiske handel og møde vores kunder fysisk. Frederiksberg og Gl. Kongevej er i mine øjne en af de mest cool lokationer i København, og så var det helt rigtige lejemål tilgængeligt,” fortæller Andreas von der Heide, der allerede nu har sin daglige gang på Frederiksberg, hvor Les Deux’ hovedkontor huses.

“Frederiksberg er vores by, så det er her vi starter, inden vi tager næste skridt og åbner i København K samt i udlandet næste år.”

Hul til tre afgørende salgskanaler

Retail er dog ikke helt ukendt land for Les Deux, der har stor erfaring med de såkaldte shop-in-shop butikker, som de i 2018 alene åbnede en del af både herhjemme og i udlandet i attraktive markeder som Tyskland, Sverige, Norge og UK. For Andreas von der Heide betød det, at de kunne teste retailkonceptet af, inden de gik hele vejen med egen butik – noget, som de længe har overvejet, og været tæt på at gøre i Københavns Lufthavn for nogle år siden, men som de dengang vurderede, de endnu ikke var klar til.

“Vi går ikke retailvejen helt endnu, da vi gerne vil skalere i et stille og roligt tempo. Vi har ikke drevet butik før, så på den her måde kan vi få erfaring med at bygge butiksuniverser op, indsamle data og på det grundlag finde ud af, om det giver mening for os at åbne egne butikker i fremtiden,” lød det tilbage i februar 2018 fra Andreas von der Heide, der nu, halvandet år senere, er klar til at åbne dørene til deres helt eget univers.

“Vores ambitioner har siden dag ét været tårnhøje, og det har ikke ændret sig. Vi skal blive et af verdens største herrebrands. På nuværende tidspunkt har vi sat os tungt på Skandinavien og vækster kraftigt i UK, Tyskland og Benelux. Med åbningen af egen retail har vi nu adgang til alle tre vigtige salgskanaler, online, retail og wholesale,” siger han og afslutter:

“Så de næste år skal vi bevise, at alle tre kanaler har deres berettigelse, og at vi kan forsætte væksten i Skandinavien såvel som i resten af Europa.”

Les Deux’ nye butik bliver placeret på Gl. Kongevej 96 på Frederiksberg og åbner fredag den 30. august 2019 med et åbningsevent fra klokken 10, hvor alle er velkomne.