Når kunderne har fortaget et køb online, er leveringstiden i dag et vigtigt konkurrenceparameter, og Les Deux tager nu sagen i egen hånd – bogstaveligt talt.

”Helt grundlæggende ser vi et problem med, at de store leveringsfirmaer ikke er hurtige nok, og at kunderne derfor kan stå og vente på en pakke i alt for lang tid. Det er jo ikke god kundeservice,” siger grundlægger af Les Deux, Andreas von der Heide til Finans.

Netop denne problemstilling har virksomheden til hensigt at løse med et nyt leveringskoncept, hvor kunder, der shopper online, kan få leveret sine varer inden for kun tre timer.

Ifølge Andreas von der Heide er formålet at skille sig positivt ud i forhold til andre tøjmærker:

”Selvfølgelig har vi gode pasformer og gode kvaliteter, men det er der også mange andre, der kan levere. Så vi skal gå skridtet videre og gøre relationen til kunden endnu stærkere. Det får man blandt andet ved den her personlige oplevelse,” udtaler han til Finans, og henviser til, at kunderne vil blive mødt af garvede Les Deux-medarbejder med indgående kendskab til brandet og kollektionerne.

Målet er at rulle konceptet ud i Københavnsområdet i starten af august, og hvis leveringsmetoden bliver taget godt imod, er Aarhus næste by i rækken.

”Fungerer det også i Aarhus, begynder vi stille og roligt at tage resten af de større byer herhjemme og udvide områderne derfra. Det er altså en stille og rolig udrulning,” siger grundlæggeren.

Samme pris – bedre service
Det økonomiske aspekt af initiativet indebærer for virksomheden en investering i to biler, og prisen for levering inden for tre timer, kommer i følge Finans, til at koste mellem 50 og 75 kroner. Det bliver ikke meget dyrere for kunderne, da leveringsfirmaer som eksempelvis Post Nord tager 50 kroner for en levering til Storkøbenhavn. Derfor er håbet, at det bliver det en gevinst for både brandet og kunderne:

”Vi mener ikke, at det kommer til at betyde den store økonomiske forskel for hverken os eller kunden. Men både servicen og leveringstiden er bare bedre, ligesom vi får styrket vores personlige relation til kunden,” siger Andreas von der Heide.

Les Deux er på mange fronter ikke bange for at tage chancer og prøve ideer af. De lancerede blandt andet en ny ’Straight to Market’-strategi, hvor de vil udfase deres klassiske fire kollektioner om året, for til gengæld at satse på et flydende forløb mellem design, produktion og netop levering. Messerne er fremover også valgt fra, fortalte Andreas von der Heide til Fashion Forum under modeugen i februar.