Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Bæredygtighed, Indland

Global Fashion Agenda udvider partnercirklen

Den danske vækstkomet Ganni og det bæredygtige skobrand Allbirds er nyeste tilføjelse til organisationens voksende liste af partnere. Målet er at få feedback og inputs i arbejdet med at fremme en grønnere agenda, fortæller CEO Eva Kruse.
Den danske vækstkomet Ganni og det bæredygtige skobrand Allbirds er nyeste tilføjelse til organisationens voksende liste af partnere. Målet er at få feedback og inputs i arbejdet med at fremme en grønnere agenda, fortæller CEO Eva Kruse.

Global Fashion Agenda har netop budt velkommen til to nye partnere i deres eksisterende gruppe af associate partners. En gruppe, der allerede består af en bred vifte af globale virksomheder, herunder Crystal International, ERDOS Group, Everlane, G-Star RAW og Selfridges Group. Fremover bliver det danske modebrand Ganni og det new zealandske skomærke Allbirds en del af den voksende liste af virksomheder, som aktivt tager del i Global Fashion Agendas arbejde for at skabe varig forandring i tøjindustrien.

De nye partnere er, ifølge Global Fashion Agenda, ledere indenfor deres eget felt og er blevet udvalgt på baggrund af deres dedikation til bæredygtighed. Ganni har længe arbejdet for at skabe en grønnere profil som modebrand, men har især det seneste år taget flere store skridt fremad på vejen dertil. Senest med deres deltagelse i Ellen MacArthur Foundations plastikbekæmpelsesprogram, hvorigennem virksomheden løftede sløret for deres ambitiøse mål om at skifte til 100 procent genanvendt plastik i 2025.

Allbirds er kendte for deres miljøvenlige sko, der er lavet af innovative, bæredygtige materialer, herunder eucalyptusfibre samt det miljøvenlige materiale SweetFoamTM, som er skabt af sukkerør.

At forme den bæredygtige modeagenda

Som partnere skal de være med til at forme den bæredygtige modeagenda ved at give feedback og inputs til de initiativer, indhold og politikker, som Global Fashion Agenda udvikler i samarbejde med deres gruppe af strategiske partnere, der tæller virksomheder som Nike, Bestseller, H&M, Kering, Li & Fung, Sustainable Apparel Coalition og Target.

“Bæredygtighed er et område, der ikke kan ignoreres, og det er afgørende, at industrien står sammen og handler nu. Med det bæredygtige skomærke Allbirds og trendsættende Ganni kan vi udvide og diversificere vores associate partners-cirkel. Jeg ser frem til at drage nytte af deres feedback i ønsket om at fremme vores bæredygtige agenda,” udtaler Global Fashion Agendas CEO, Eva Kruse, i en pressemeddelelse. Gannis Nicolaj Reffstrup supplerer:

“Hos Ganni tror vi på, at bæredygtighed både er ved at blive en forudsætning for at drive forretning i modeindustrien, men at det også er en moralsk forpligtelse. Og som med alle andre moralske forpligtelser, har vi alle brug for hjælp og vejledning til at nå målet. Som partnere til Global Fashion Agenda får vi adgang til viden og mulighed for at samarbejde med ligesindede spillere i industrien, ligesom at det hver dag vil skubbe os i den rigtige retning.”

Global Fashion Agenda står hvert år bag verdens største topmøde for bæredygtig mode, Copenhagen Fashion Summit, der næste gang finder sted den 15.-16. maj 2019.