Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Bloggers Delight opkøber Bloggers Point
Alle nyheder, Indland, Økonomi

Voksende dansk blognetværk opkøber endnu en konkurrent

Bloggers Delight udvider porteføljen med det konkurrerende netværk Bloggers Point. Opkøbet skal yderligere konsolidere virksomhedens vækst og stærke position indenfor influencer marketing i Danmark.
Bloggers Delight udvider porteføljen med det konkurrerende netværk Bloggers Point. Opkøbet skal yderligere konsolidere virksomhedens vækst og stærke position indenfor influencer marketing i Danmark.

Bloggers Delight har endnu en gang været på shopping i det danske marked af blognetværker og opkøbt aktiverne i den konkurrerende virksomhed Bloggers Point. Det skal, ifølge Bloggers Delight selv, ses som et led i ambitionerne om at øge væksten i 2019 samt som et ønske om at styrke deres position som førende blognetværk med fokus på influencer marketing i Danmark.

“I takt med at interessen for influencer marketing vokser og vokser, ser vi, at der er kommet langt flere spillere ind på området. Men de små blognetværk har det svært. Man er nødt til at have en vis volumen for at kunne drive et profitabelt blognetværk. Derfor er opkøbet af Bloggers Point et meget naturligt skridt både for køber og sælger,” fortæller direktør og medstifter af Bloggers Delight Henrik Akselbo i en pressemeddelelse.

Tredje opkøb på fire år hos Bloggers Delight

Det er som sagt ikke første gang, at Bloggers Delight udvider deres rækkevidde ved at opkøbe sine konkurrenter. I 2014 var det Looklab og i 2017 opkøbte de Blogly, der blev stiftet i 2015 af den danske blogger og iværksætter Mascha Vang.

“Efter Blogly-opkøbet, var Bloggers Point en af få konkurrerende deciderede blognetværk tilbage på markedet. Det her opkøb understreger igen, at vi er et digitalt mediehus, der har relevans for rigtig mange læsere og annoncører, fordi vores bloggere og influencere rammer en bred målgruppe og tapper ind i mange forskellige segmenter,” fortsætter Henrik Akselbo.

Opkøbet er seneste i rækken af flere store udspil fra Bloggers Delight, der i 2018 også har gjort sig bemærket via en større internationalisering med fokus eksekvering af kampagner med influencers fra udlandet. Derudover åbnede Bloggers Delight i efteråret op for en ny afdeling med fokus på mikro-influencere. Begge dele har de ambitioner om at sætte ekstra meget ind på i 2019.

“Vi forventer tocifrede vækstrater i 2019. Væksten skal drives dels af øget salg af vores kerneprodukter blandt andet ved at løfte gennemsnitsbudgettet på de kampagner, vi eksekverer, samt via vores satsninger indenfor internationalisering og mikro-influencere.”

På nuværende tidspunkt består Bloggers Delights portefølje af 80.000 blogs på tværs af i alt syv forskellige blognetværk; Bloggers Delight, The Bloke, Society B, Looklab, Represented, Blogly og nu også Bloggers Point – et netværk, der siden 2014 har specialiseret sig som en self-service blogplatform, og som har huset omkring 3.000 blogs.