Julie Fagerholt: “Det føles mere rigtigt end nogensinde”
Den danske designer er klar til at løfte sløret for sit nye, ambitiøse salgsteam i H2OFagerholt, inden brandets officielle lancering under den kommende modeuge.I september stod det klart, hvad den erfarne, danske designer Julie Fagerholt fremover skal kaste sin tid og talent over, efter hun med mere end 20 år i bagagen sagde farvel til sit brand i eget navn i starten af 2018. Sammen med det danske sportsbrand H2O lægger hun nu navn til et helt nyt mærke, H2OFagerholt, hvorfra hun fremover skal designe brandets sportsinspirerede kollektioner sammen med datteren Bex Fagerholt og resten af H2Os designteam.
Siden da er forventningerne til, hvad Julie Fagerholt i H20-regi har at tilbyde, kun vokset: Hvor tager hun designet hen? Hvor meget af den designidentitet vi kender hende for, tager hun med sig? Og hvem skal bistå hende i at relancere det mere end 20 år gamle sportsmærke, der for de fleste er kendt for at have klædt 90’ernes børn i komfortable badesandaler?
Ét af de spørgsmål har vi nu fået svaret på. Julie Fagerholt har netop løftet sløret for det team, hun har stablet på benene i realiseringen af H2OFagerholt – et mærke, hvis internationale ambitioner er store fra start. Hertil er Heidi Marie Cox hentet ind som Global Account Manager. Hun kommer fra en stilling som International Sales Manager hos Saks Potts, hvorfra hun netop har haft stor succes med at få det stadigt unge danske brand ud over de danske grænser.
Et team med forståelse for den kreative vision
Udover Heidi Marie Cox er også to andre erfarne profiler hentet ind i ønsket om at give H2OFagerholt de bedste salgsforudsætninger fra start. Det gælder blandt andre Marinella Cicak, der tidligere har arbejdet sammen med Julie Fagerholt, og som fremover får ansvaret for brandets salg på henholdsvis det svenske og norske marked.
Derudover er den kendte brancheprofil Bea Fagerholt, der desuden er Julie Fagerholts lillesøster, blevet ansat som Sales Manager. Med sine mere en ti år lange karriere i modeverdenen som blandt andet redaktør og stylist på magasiner som Eurowoman, Cover og Costume, er hun godt klædt på til sin nye rolle som ansvarlig for H2OFagerholts salg i Danmark.
“Vi har formået at samle et team af utroligt kompetente mennesker, som har en dyb forståelse for vores kreative vision. Et team, der er en direkte refleksion af, hvem vi er, og alt det, som H2OFagerholt handler om, hvilket får det til at føles mere rigtigt end nogensinde. Vi er meget spændte på det eventyr, som ligger for vores fødder,” fortæller kreativ direktør Julie Fagerholt, der sammen med resten af H2OFagerholt-holdet ser frem til brandets officielle lancering i slutningen af januar.
“Vi er meget begejstrede for at præsentere vores helt nye og allerførste kollektion, som er skabt 100 procent i fællesskab. Den er meget ’os’ og repræsenterer vores fælles vision og sprog. Den er præcis det, som vi selv har lyst til at gå klædt i for tiden. Den er forfriskende og funktionel. Det er mode gjort nemt!”
H2OFagerholt lanceres på Hotel Sanders under Copenhagen Fashion Week fra den 29. januar til den 1. februar 2019.