Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Boozt vil have del i milliardmarkedet for sport og athleisure

Den dansk-svenske onlineshop udvider brandporteføljen – og fokusområdet. Fremover vil Boozt sætte fuldt ind på det voksende sportssegment og har allerede indgået aftaler med mere end 60 nye brands.
Den dansk-svenske onlineshop udvider brandporteføljen – og fokusområdet. Fremover vil Boozt sætte fuldt ind på det voksende sportssegment og har allerede indgået aftaler med mere end 60 nye brands.

Boozt har fra starten haft  fokus på nordisk mode, hvilket de har intensiveret blandt andet med deres partnerskab med Copenhagen Fashion Week, Alt for Damernes ‘Guldknap’ og det in-house modemagasin, de lancerede i november 2017.

Men nu udvider de specialet med et nyt fokus på sportsgenren. Det betyder, at det fra i dag er muligt at købe tøj fra sportsmærker som Adidas, Reebok, Under Armour og Puma på Boozt.com.

“Fashion og sport smelter mere og mere sammen, og vi oplever en stigende interesse for sport og athleisure blandt vores kunder. For dem er det ligeså naturligt at købe et par lækre sneakers eller en hættetrøje på nettet, som det er at købe en skjorte eller kjole,” siger medstifter og CMO Peter G. Jørgensen om den nye satsning i en pressemeddelelse.

I alt er der indgået samarbejdsaftaler med mere end 60 nye brands på webshoppen – et sortiment, som ifølge Boozt selv løbende skal udvides med henblik på at gøre webshoppen konkurrencedygtig overfor de fysiske sportsforhandlere.

“Med mere end 3000 produkter fra cirka 60+ sport- og athleisurebrands har vi mulighed for at tilbyde et helt andet udvalg end de fysiske sportsbutikker,” fortsætter Peter G. Jørgensen og uddyber:

”Vi ser det som en naturlig forlængelse af vores forretning, at vi nu bevæger os ind på markedet for athleisure og føjer trenden til vores i forvejen store sortiment af upcoming og etablerede nordiske og internationale brands. Ligesom vi de seneste år har udfordret den fysiske retail på fashion og kosmetik, går vi nu stort ind på sport og udfordrer de fysiske sportskæder. Der er et milliardmarked, og vi vil gøre sport og ahtleisure til et forretningsben i Boozt.”

Boozt har på nuværende tidspunkt lavet aftaler med både nye og etablerede brands, der operer indenfor kombinationen af mode- og sportstøj, herunder også Wood Wood, HAN Kjøbenhavn, Ellesse og Soulland.