Efter en veloverstået københavnsk modeuge, hvor HAN Kjøbenhavn endnu engang holdt show, står brandet nu frem med nyheden om, at de ved næste sæson ikke vil indgå i skemaet hos Copenhagen Fashion Week. Det nu ti år gamle mærke har nemlig anderledes internationale ambitioner, som de håber indfriet, når de til januar 2019 bliver del af den officielle kalender til Paris’ modeuge.

“Det er noget, vi har arbejdet hen imod i et godt stykke tid, og vi ser virkelig frem til det. Det har altid været vores mål at fremvise vores univers på den store scene, fordi vi mener, at vi har noget at bidrage med der. Vi vil gerne flytte vores historier ud til en større skare, og der er Paris den perfekte platform for det,” fortæller kreativ direktør Jannik Wikkelsø Davidsen i en pressemeddelelse.

Rykket fra den københavnske til den parisiske modeuge sker i forlængelse af en række strategiske ændringer, der er sket i huset hos HAN Kjøbenhavn, der blandt andet har fået Daniel Hummel ind som ny administrerende direktør og medejer, og sidste vinter også udvidede det internationale perspektiv med et samarbejde med Tomorrow London Ltd.

Nu er tiden som sagt kommet til den parisiske modeuge, som HAN Kjøbenhavn satser på kan medvirke til, at brandet får en fast plads på den internationale modescene. I Paris vil HAN Kjøbenhavn videreudvikle det karakteristiske modeshow-format, som de har udviklet herhjemme, hvor socialrealistiske historier fortælles og kunstneriske installationer udvikles som en del af  kollektionernes fortælling.

Du kan her læse The Dailys anmeldelse af HAN Kjøbenhavns modeshow, som foreløbig vil være det sidste af slagsen i København fra brandets hånd.