Der er sket meget hos det danske brand, HAN Kjøbenhavn, det sidste år. I maj overtog grundlægger Jannik Wikkelsø Davidsen det fulde ejerskab af forretningen, og i juni blev Daniel Hummel indhentet som ny CEO og medejer, hvorefter brandet i august var klar til sin første modeuge under ny ledelse – en modeuge, der betød en masse nye indtryk for den tidligere Falck-direktør, Daniel Hummel, såvel som en udvidelse af HAN Kjøbenhavns efterhånden veletablerede repertoire med påbegyndelsen af salget af den allerførste kollektion af tøj til kvinder.

Nu er der efterhånden faldet ro over forretningen, fortæller Daniel Hummel, der ikke har ligget på den lade side, siden han for 7 måneder siden satte sig i direktørstolen. I tiden efter sidste sæson har han været i gang med at give især den administrative del af virksomheden en overhaling.

”Det har været et godt halvt år i HAN Kjøbenhavn. Vi har sat farten op og haft fokus på at udvikle forretningen og på at stå stærkere end sidste modeuge, og det synes jeg er lykkedes. Denne gang er vi bedre forberedt, med et stærkere salgsteam, en klar og langsigtet strategi og en stærkere relation til vores wholesale-kunder,” fortæller direktøren, der grundet sin knap så moderelaterede baggrund brugte perioden op til sidste sæson på hovedsagligt at iagttage. Lære hvad der er op og ned i branchen. Og det har båret frugt.

”Det kreative har altid været styrken i HAN Kjøbenhavn, mens det har haltet efter på det administrative. Det er vigtigt at have en klar forretningsstrategi, der matcher og sætter de rigtige rammer for det stærke kreative afsæt. Så vi har haft fokus på at få virksomheden op på et helt andet administrativt niveau, og det synes jeg, at vi er kommet godt i mål med. HAN Kjøbenhavn er i virkelig god form lige nu,” siger han.

Stort potentiale
Denne modeuge skal, ifølge Daniel Hummel, især bruges på kunderne. At være åben for og handle på den feedback, som brandet får. Men der er også mere langsigtede planer på tapetet hos HAN Kjøbenhavn.

”Vi mener, at HAN Kjøbenhavn har potentialet til for alvor at accelerere væksten internationalt, og det er en åbning, som vi er klar til at rykke på. I den kommende periode skal vi have skarpt fokus på vores kernemarkeder, heriblandt Storbritannien, Tyskland, Italien, Holland, USA og selvfølgelig Skandinavien,” siger Daniel Hummel og fortæller, at målet er at styrke den lokale indsats på disse markeder med henblik på at skabe gunstige forhold for øget international vækst.

Derudover fortsætter brandet sin rejse udi en kvindekollektion, som blev introduceret i august og som landede i butikkerne tidligere denne måned. Ifølge Daniel Hummel, har det vist sig at være en god beslutning at udvide forretningen til også at omfavne den kvindelige målgruppe, da modtagelsen har været over al forventning.

”Det har været en meget naturlig udvikling af forretningen at åbne op for den kvindelige målgruppe. Kvinderne skaber en yderligere dimension til brandet og kan være med til at udvide vores kreative univers,” siger direktøren, der er tydeligt optimistisk på vegne af det nye og forbedrede HAN Kjøbenhavn, hvor der dog, ifølge ham, stadig er plads til forbedring.

”Vi begynder at se resultaterne af første fase af vores strategi. Vi er på vej i den rigtige retning og står stærkere end for et halvt år siden. Vi arbejder stadig på at styrke forretningen og på at skabe en bedre forretningsmæssig struktur. Vi har virkelig fået smøget ærmerne op,” afslutter Daniel Hummel.