HAN Kjøbenhavn er fortsat i vækst og brandets nyeste tiltag herunder er et globalt samarbejde med Tomorrow London Ltd. om distribution af deres nye linje af tøj til kvinder. Efter Daniel Hummels tiltræden som medejer og CEO for lidt over et halvt år siden, har HAN Kjøbenhavn udvidet og optimeret – blandt andet med lanceringen af en kvindekollektion forrige sæson, der nu skal rykkes på udenfor nordens velkendte rammer. Det skriver brandet i en pressemeddelelse.

“Vi fandt hurtigt ud af, at potentialet også for en kvindelinje var stort og globalt. Vi er derfor meget glade for, at vi i samarbejde med Tomorrow London Ltd. nu kan accelerere udviklingen og distributionen af kvindelinjen globalt,” udtaler Daniel Hummel om tiltaget i pressemeddelelsen.

Det britiske agentur Tomorrow London Ltd. er selv en voksende forretning og har i de seneste år udviklet sig til en markant platform for internationale modebrands. Det er derfor ikke en dårlig partner, der nu markerer sin tiltro til danske HAN Kjøbenhavn – ifølge dem selv på det helt rigtige tidspunkt.

”Timingen er rigtig, og det passer perfekt ind i Tomorrow’s platform for modebrands med høj vækst og potentiale. Vi ser virkelig frem til at arbejde med HAN Kjøbenhavn i bestræbelserne på at udvikle og accelerere brandet globalt,” supplerer Alfredo Canducci Pais Ferreira, Executive Director of Strategy and Development i Tomorrow London Ltd.

Også for HAN Kjøbenhavn er det kombinationen af timing og en gennemarbejdet strategi, der nu får virksomheden til at jagte et internationalt gennembrud på kvindesiden.

“Tøj til kvinder passer rigtig godt til vores utraditionelle tankesæt og design, og det vi gerne vil skabe i HAN Kjøbenhavn. Jeg er virkelig glad for den stærke interesse, vi har set, og jeg ser frem til samarbejdet med Tomorrow. Jeg tror virkelig, at vi kan skabe noget interessant og udfylde det kreative potentiale,” siger stifter og kreativ direktør Jannik Wikkelsø Davidsen om initiativet i pressemeddelelsen.

Det øvrige salg og distribution af HAN Kjøbenhavn vil fortsat være på brandets egne hænder, ligesom at den nordiske distribution og salg af kvindelinjen ligeledes holdes internt.