Ny CIFF-direktør vil nå forbrugere og showroombrands med megashow
I dagens afsnit af Fashion Forum på lyd fortæller Sofie Dolva om modemessens nye initiativer og opkøbet af Revolver.“I forbindelse med at CIFF fylder 30 år, og vi holder vores 60. udgave, afholder vi et kæmpe consumer fashion show,” fortæller Sofie Dolva, direktør i CIFF, i den nye episode af Fashion Forum på lyd, der udkommer i dag.
Showet er baseret på en del af den feedback, som Sofie Dolva fik fra CIFFs showroombrands, da hun tilbage i august startede som direktør i på modemessen i Bella Center. De manglede noget, der kunne skabe opmærksomhed omkring dem under modeugen og det konkrete ønske var at få det show, der førhen åbnede modeugeballet i København, tilbage: trendshowet.
“Mange af de indkøbere, der kommer hos dem, vil også gerne have den ekstra oplevelse, som et show kan give,” fortæller hun videre om det timelange show, hvor også Outlandish og Drew optræder.
Og deres bønner er blevet hørt. Mandag den 30. januar lægger den nye Bella Arena scene til ’CIFF Fashion Show Experience’, hvor mere end 60 brands bliver vist for 1200 inviterede gæster og forbrugere, der har indløst billet. Showet er iscenesat af Darling Creative Studio med Uffe Buchard i front og vil vise både herre-, dame- og børnetøj i hele AW22-looks, der kan købes via en swipe to buy-funktion.
“Tanken er, at hvis det er en succes, skal det fortsætte som en tilbagevendende begivenhed, men det er allerede blevet taget rigtig godt i mod,” siger Sofie Dolva videre i podcasten ’Megashow, makeup og messeopkøb’, hvor hun også fortæller om messens nye strategi omkring inklusion af beauty og det netop annoncerede opkøb af modemessen Revolver.
CIFF Fashion Show Experience, 30. februar 2023, kl. 16-18 i Bella Center. Se det fulde program her.