Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Tidligere B&O-direktør køber sig ind i Stine Goya

Serieinvestor og bestyrelsesformand i Stine Goya Tue Mantoni har øget sit engagement i brandet og optaget en mindre ejerandel af virksomheden.
Serieinvestor og bestyrelsesformand i Stine Goya Tue Mantoni har øget sit engagement i brandet og optaget en mindre ejerandel af virksomheden.

Det er et kendt ansigt af huset, der nu har sat sig i ejerkredsen hos Stine Goya. Den tidligere B&O-direktør Tue Mantoni, der i lidt over et år har været bestyrelsesformand for virksomheden, har nemlig investeret i Stine Goya A/S og dermed optaget en mindre ejerandel af det voksende mærke. Mere præcist ejer han nu mellem 5 og 9,9 procent gennem sit selskab Chamonix Invest ApS. Det fremgår af CVR-registret, hvor den endelige investeringssum dog ikke er direkte oplyst. Stine Goya og Thomas Hertz ejer dog fortsat langt størstedelen, 90-99,99 procent, af brandet.

Tue Mantoni er en erfaren investor og forretningsmand. Han er blandt andet medejer af flere andre succesfulde danske virksomheder som Joe & The Juice, Soundboks og Lakrids By Johan Bülow. Derudover er han medlem af bestyrelsen for en lang række virksomheder, heriblandt formand for Vækstfonden. Fra 2011 til 2016 var han desuden CEO i B&O, fremgår det af hans LinkedIn-profil.

Ifølge ham, er det vigtigt at investere i virksomheder, der kan være med til at skubbe samfundet i en ny og bedre retning. Og det mener han netop er tilfældet med Stine Goya, der med sine designs og tilgang til mode er med til at gå forrest indenfor diversitet og inklusion – noget, som brandet da også selv har udvist høje ambitioner indenfor via både shows, castings og senest sin nye bæredygtighedspolitik for 2021. Til Finans fortæller han om sin oplevelse med brandet og dem, der bær det:

“Du står ud fra mængden. Det er i hvert fald svært at ankomme til festen og stå ovre i hjørnet og kukkelure. Og det mener jeg er positivt, for du skal have en lille smule mod for at tage tøjet på, men når du så har det på, så giver det dig også selvtillid. Noget af det, der er vigtigt i dag, det er at give noget power og mod i en verden, som stadigvæk – og specielt i Danmark – er ekstremt mandsdomineret. Jeg kan godt lide, at brandet kan være med til at drive diversitet og inklusion bredere ud.”