“Vi er godt tilfredse med at kunne vise markant vækst og samtidig investere i fremtidig udvikling”
Stine Goya har endnu en gang slået ny omsætningsrekord, viser netop fremlagt årsregnskab for 2022/23. Og det skyldes især international vækst.Da Stine Goya sidste år fremlagde årsregnskab for perioden 1. april 2021 til 31. marts 2022, var det med ordene “det bedste resultat i virksomhedens historie.”
Nu har brandet så fremlagt resultaterne for 2022/23, og de peger endnu en gang på en virksomhed i stor salgsudvikling. Omsætningen er ikke oplyst i selve årsregnskabet, men byder, ifølge brandet selv, “på rekordvækst på 35 procent hentet primært fra de internationale markeder,” som Stine Goya skriver i en pressemeddelelse i dag.
“Vi er godt tilfredse med at kunne vise fortsat markant vækst og samtidig være i stand til at foretage investeringer i vores fremtidige udvikling,” lyder det i pressemeddelelsen fra CEO og medejer Thomas Hertz, der kan fortælle, at virksomheden foretager yderligere investeringer i UK og US.
Herunder har de “taget UK-markedet hjem” og etableret eget London-showroom samt åbnet egen flagship store i Beak Street i september sidste år. Det samme er sket med det amerikanske marked, hvor brandet har etableret eget salgs-set up med base i New York. Thomas Hertz fortsætter:
“Med investeringerne har vi ønsket at komme tættere på vores kunder i UK og US, hvilket er en forudsætning for at bygge yderligere vækst i disse kernemarkeder på kort og længere sigt.”
Fokus på kollektionsudvikling og øget international salgsindsats
I regnskabet ses det, at bruttofortjenesten er vokset fra 24,9 millioner kroner i 2021/22 til 28 millioner i det nye regnskab. Bundlinjen er gået tilbage fra 7,6 til 4,8 millioner kroner. I regnskabet står der dog, at ledelsen anser resultatet for tilfredsstillende.
Vækstambitionerne er da også høje, og udover UK og US er der generelt fortsat stort internationalt fokus hos Stine Goya – også på store markeder udenfor Europa:
”Vi kan mærke hvordan fornyelse i vores kollektioner, en øget tilstedeværelse i Paris og en stor indsats fra vores team har løftet vores salg i Europa og Asien i form af samarbejde med key accounts som Samaritane i Paris, Galleri Lafayette på Champs Elysee, Breuninger i Tyskland samt adskillige nye profilbutikker i Italien, Grækenland, South Korea og Mellemøsten,” afslutter Thomas Hertz.
LÆS VORES STORE LEDELSESPORTRÆT AF THOMAS HERTZ HER OG ANMELDELSEN AF BRANDETS SS24-SHOW HER.