Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Økonomi

NN.07 slog omsætningsrekord i 2022 – og tør godt satse på mere vækst i 2023

2022 var et “historisk godt år for NN.07,” der trods de nuværende markedsvilkår ikke skruer ned for ambitionerne for 2023.
2022 var et “historisk godt år for NN.07,” der trods de nuværende markedsvilkår ikke skruer ned for ambitionerne for 2023.

Årsregnskaberne ruller ind i disse dage – og de fleste tegner et mere eller mindre ensrettet billede af branchen. En branche, der omstændighederne til trods har klaret sig godt i 2022 – i nogle tilfælde rigtigt godt – men som også balancerer på en fin linje mellem forsigtige høje forventninger og voksende bekymringer til indeværende år.

Og det beskriver da også meget godt det seneste årsregnskab fra NN.07, der – ligesom sidste år – vidner om en virksomhed i stor vækst. Ifølge virksomheden selv, der siden begyndelsen i 2007 har slået sig op på ansvarligt produceret herretøj, stiger interessen for deres brand fortsat, og det har resulteret i en ny rekord i omsætningen. Den præcise omsætning er ikke offentliggjort, men er siden 2021 vokset med 18 procent. Bruttofortjenesten er steget fra lige over 50 millioner kroner i 2021 til 53,6 millioner i 2022. Årets resultat er gået en anelse tilbage og lyder på 23,1 millioner kroner mod 25 millioner året før.

Ifølge CEO Anders Rahr, er det især i lyset af branchens generelle udfordringer i 2022, at det nye regnskab vækker stor begejstring.

“2022 var et historisk godt år for NN.07. Det fantastiske NN.07-team har sammen med vores partnere og kunder leveret rekordomsætning endnu engang. I løbet af året har vi fortsat med at investere kraftigt i vores kunder, digitalisering og oprustning af teamet. På trods af disse væsentlige investeringer og de udfordringer, hele branchen oplevede i 2022, så leverer vi tilmed en forbedring i bruttofortjenesten. Det kan vi alle være stolte af,” lyder det i en pressemeddelelse fra NN.07, der fra 2021 til 2022 øgede antallet af fuldtidsmedarbejdere fra 27 til 34.

Udfordringer giver ikke anledning til nedjusterede forventninger

Ifølge NN.07 selv, som i dag har over 600 forskellige forhandlere internationalt, kommer væksten fra alle markeder. Dog var det i 2022 især det amerikanske marked, der tog fart, grundet øget kendskabsgrad til brandet og momentum i USA. Noget, virksomheden da også specifikt har arbejdet på gennem en række investeringer i både retail-partnerskaber med store navne som Bloomingdales, Saks og Nordstrom, såvel som en mere fokuseret indsats i New York.

Ser man fremad er NN.07, ligesom resten af branchen, dog også mærket af det aktuelle markedsklima– men ifølge Anders Rahr, giver det ikke her anledning til nedjusterede forventninger til indeværende år. Tværtimod forventer brandet at fortsætte væksten og sine ekspansionsplaner, herunder både i Skandinavien og internationalt, sidstnævnte med fokus på nye territorier i lyset af NN.07s nyåbnede pop-up i Seoul.

“Vi har de seneste år leveret på vores vækstplan, og når vi kigger fremad, så forventer vi også fortsat vækst i 2023 på trods af de nuværende markedsvilkår. Vi viger ikke fra vores stærke værdier og passion for at designe kompromisløse produkter, hvilket vores kvalitetsbevidste forhandlere og forbruger sætter pris på,” slutter han.